Sidor

fredag 10 september 2010

Jag älskar att läsa bloggar där människor som verkar ha en hjärnkapacitet på minus sju har tänkt till. Ofta handlar det om självklara saker som till exempel att alla människor är lika mycket värda och lika ofta är det skrivet med en kvasifilosofisk pinsamt uppenbar underton. Roligast att läsa är det om människan som skrivit det inte gjort det speciellt bra.

Dessutom så älskar jag då människor kastar samhällskritik till höger och vänster och det är så uppenbart att orden de skriver är någon annans med en twist av sin egen bortkommenhet.

Vidare älskar jag bloggar om hur otroligt jobbigt allting med föräldraskap är. Med det menar jag inte att det inte är tungt mellan varven, livet med barn kan (liksom livet utan barn) vara en bitch, men jag tror inte att det är möjligt att allting alltjämt går emot en. Kanske dags att fundera över huruvida problemet egentligen ligger hos en själv och göra någonting åt det istället för att spy galla över ens egna barn i offentliga rum?

1 kommentar:

Jennie och Norah sa...

Så fantastiskt bra skrivet! (hoppas dock inte jag är en av dem ;) Jag blir också så fantastiskt irriterad över folk som kan spy galla över ens egna barn,hallå!?Och BARA skriva dåliga saker,aldrig små små ljusglimtar.Jag tror kanske att vi läser samma blogg?