Sidor

onsdag 15 september 2010

Förutom vitkål i buljongsoppa älskar jag skräpkultur. Jag älskar dokumentärer om suspekta sjukdomar, jag älskar tv-serier om rika tonåringar och jag älskar graffiti som konstform. Dessutom är jag såld på skäggiga damer.

Två av mina favoritkonstnärer är Frida Kahlo och Toulouse Lautrec. Två av mina favoritfilmer är Big Fish och Moulin Rouge. Fransk kommersiell film är bland det bästa jag vet och jag föredrar att säga Le fabuleux destin d'Amélie Poulain framför Amelie från Montmartre. Lite ogivande halvpretentiöst, bara för att liksom.

Jag är samhällsintresserad och tycker om att placera människor i olika fack för att veta vart jag har dem. Speciellt människor som tycker att "de inte passar in i något fack". I min värld har de ett alldeles eget fack och där passar de alldeles utmärkt.

Jag har varit en sucker för sneakers och en gång i tiden även hängiven samlare, men det känns ganska överspelat. Mest för att det känns så lättöverkomligt och för att jag inte fixar den rådande hypen. Löjligt som tusan, jag vet.

Jag snöar lätt in på saker och får jag för mig något krävs det mycket för att jag ska släppa det. Just nu är jag helt besatt av tankar på att åka till Mexico, att virka ett lapptäcke och att gå ner i vikt. Dock inte nödvändigtvis i den ordningen.

Vilka är ni?

3 kommentarer:

Malla sa...

Jag tycker vitkål är skitäckligt i uppvärmd version!

Haha Jennie Ahl var ett bra namn, varför fick inte jag heta det?

Men en fråga Frida, är inte du helt smal? Jag har inte sett dig på kanske 30 månader men jag ser dig ändå som smal. Måste du gå ner i vikt?

Malla sa...

Sant, fast jag heter inte Andersson. Jag har övergett den klanen för drygt 2 år sen. Har bara inte haft tid att ändra på körkort och pass. Oj, undra om jag får rösta då? :S :S

Jennie och Norah sa...

Tro det eller ej,men det är beställt från Jotex.Dom hade en massa snyggt som jag ville beställa,men kunde behärska mig och bara beställa 2 saker :p Kika in,eller kika inte in,beroende på hur mkt pengar du vill bränna =)