Sidor

onsdag 1 februari 2012

Hopp om liv!

Vi är betydligt piggare här hemma, men idag fick jag tillbaka febern som varit borta under ett par dagar. Dessutom så har jag fått en blödning i ögat, vilket jag tycker är ganska äckligt. Varför får man ens det? Sjukt onödigt! Ruben blev feberfri igår, men hostan är fortfarande väldigt intensiv och han är långt ifrån sitt vanliga glada jag. Milo är uttråkad och springer omkring och säger att han är frisk och det är han nog också. Lite, lite hosta, men ingenting som verkar störa honom direkt. Han säger att han längtar till dagis och att han vill leka med sina kompisar och jag förstår honom.

Om en timme kommer Danne äntligen hem igen. Han har varit i Stockholm för utbildning och jobb sen i måndags, men det känns som att han har varit borta i minst en vecka! Antar att det har att göra med att tiden går i snigelfart då man är lite eländig och har tråkigt.

Barnen har lekt mycket med dockorna de senaste dagarna och givetvis bråkat lika mycket om vem som ska ha vilken docka och vem som ska ha dockvagnen. Egentligen så tycker jag att de ska lära sig att dela och turas om (vilket de faktiskt är duktiga på, de har "bara" ett lekrum och äger alla leksaker tillsamans), men enough is enough och det resulterade i att de nu har en till dockvagn. Givetvis en med Kitty på då kattjäveln står väldigt högt i kurs hos de både.



2 kommentarer:

EvilElin sa...

Men ja jag vet, helt sjukt så otur!
Tilläggas ska att bilen vi hade som kom ut från besiktningen med inte mindre än nio fel, varav ett berodde på ett gigantiskt rosthål under bilen, gick igenom utan anmärkning förra året (Förra ägaren visade oss protokollet). Besiktningsmannen trodde inte på Tau när han berättade det, utan sa att det typ är omöjligt. Så antingen blev vi då grundlurade av ett förfalskat besiktningsprotokoll eller så var besiktningsmannen som utförde den besiktningen totalt okunnig. Snöräv, nästan oanvänd 300kr eller bud.ilket som känns jävligt surt. Vi har lagt så mkt pengar på bilar de senaste åren, så jag börjar nästan lipa bara jag tänker på det. Usch!

EvilElin sa...

Nej jag vet, jag blir bara så blödig. Och tack jag hoppas också att det löser sig!