Sidor

måndag 30 januari 2012

Influensa

I tisdags var jag i Sunderbyn för att träffa min läkare. Bebisen växer, men h*n har gått ner från att vara på -10% till -12% sen vi var där två veckor tidigare så nu vill han (läkaren alltså) kolla tillväxten var 14:e dag. Inte för att -12% är någonting att vara orolig för (tror att upp till +- 24% anses vara acceptabelt), men det var just att det hade blivit en liten försämring.
Däremot så var han väldigt noga att betona att det kan vara tillfälligt, att de växer olika mycket under olika perioder o.s.v.

Under tiden jag var där fick Milo vara hos farfar då han hade hög feber och var väldigt hostig. Ruben och hans farmor följde med till Sunderbyn. Då vi skulle hämta hem Milo ville han stanna en stund till så vi stannade där och åt lunch och sen somnade jag på deras vardagsrumsgolv. Sen dess har jag, och resten av familjen, varit däckade i influensa med hög feber, vansinnig värk i hela kroppen, torrhostan från helvetet...Nu är vi på bättringsväxen, men långt ifrån pigga och hostan sitter kvar. Ruben har fortfarande feber medan Milo blev av med sin igår. Det verkar vara väldigt smittsamt då alla vi har träffat (som vi vet om) insjuknat så mitt tips till er är att hålla er undan!

Inga kommentarer: