Sidor

onsdag 11 januari 2012

Frukost för den late

Första gången jag gör LCHF-smoothie och även den sista om ingen tipsar mig om ett recept som inte smakar grädde.

1 dl hallon
1 dl grädde
1 dl bubbelvatten
lite vaniljpulver





Ska strax in till BM för att kolla en grej. Har börjat få synstörningar, ser ljusflimmer och svarta "flugor" mellan varven, dock inte alls likt det jag hade med Ruben. Eftersom att jag är lågtryckare så beror det förmomdligen på det, men hon krävde i alla fall att få kolla upp det för att vara på den säkra sidan.

Skulle egentligen skriva ett förkunskapstest inför en komvuxkurs, men får göra det imorgon istället. Känns surt att det ska ta ytterligare en dag från kursen då jag läser på ganska kort tid, men what to do?

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Nu är jag ingen LCHF-are, men går det inte att byta ut grädden mot typ kesella eller nåt?
Eller är det "för mycket" Kolhydrater?

Sofia sa...

Har du provat med kokosmjölk i smoothien? Det brukar bli jättegott (fast jag brukar iofs söta den lite också). Man kan ju även ha i avokado, det har jag inte provat, men ska tydligen vara bra!

Lycka till hos BM och med kommande kurs!

EvilElin sa...

Haha det är lugnt! :)
Jag gör numera smoothie på fil och tjockismjölk med bär. Gillar inte heller gräddsmaken....