Sidor

söndag 8 januari 2012

28+1

Fredag-lördag sov Ruben hos mormor och Milo hos farmor och farfar, vilket gjorde att vi fick en skön sovmorgon då vi kunde ligga kvar i sängen och läsa och sen gå upp och äta frukost i lugn och ro framför Desperate Housewives som vi har börjat att se igen. Underbart! Det är så ljuvligt att bara få vara ibland och inte behöva torka spilld mjölk och lyssna på surrande ungar.

Om någon är intresserad så lossnade delar av slemproppen igår. Det hade jag inte väntat mig och blev lite orolig, men efter att ha googlat och pratat med förlossningen som sa de att det inte behöver betyda något och att den kan återbildas så blev jag lugn igen. Det känns definitivt inte som att någon förlossning är nära, men jag ska ändå be någon kolla till veckan eftersom att jag började öppna mig i v 33 med Ruben som då också var fixerad. Sen vet jag att det i sig inte heller behöver betyda något, men det är bättre att ta det säkra före det osäkra.

På tisdag ska vi på spec-mödra för att kolla tillväxten på bebisen och på fredag väntar ett "vanligt" MVC-besök så förhoppningsvis har någon av dem tid att kolla så att allting ser okej ut.

Jag har ju har ju en del problem med foglossning och ryggvärk, men efter en ledig vecka från skolan så mår min rygg en miljon gånger bättre. Antar att man misshandlar den ganska rejält genom att sitta framför en dator eller en bok dagarna i ända så i fortsättningen kommer jag att ta fler pauser för att röra på mig. Det ska nog göra susen!

Från och med nyår och fram till förlossningen så får jag inte äta godis, chips, glass o.s.v. och jag får fika en gång varannan vecka. Fixar jag det, vilket jag såklart gör, så kommer jag att få massa pengar av Danne att shoppa kläder för. Synd att vi har gemensam ekonomi bara...;)

Har i varje fall inte ätit något onyttigt överhuvudtaget sen nyår och mitt sockersug försvinner verkligen hur fort som helst bara jag undviker spannmål och grejer. Jätteskönt!

Är jag fikasugen kommande helg så ska jag baka den här pecannötscheesecaken. Jag antar att den de har på Röda Lyktan är gjord på ett liknande recept (om inte samma?) och det är verkligen himmelrike i fikaform! Allvarligt alltså, det finns ingenting godare! Har ni inte testat den så måste ni göra det.

7 kommentarer:

EvilElin sa...

Hoppas allt går bra på MVC och spc.mödra i veckan, dte gör det säkert!
Pecanötspajen på R-L är ju sjuukt god, du får recencera den i receptet om du bakar den! :)

Ang. Paulun, så håller jag med dig till fullo, dte är ju skitbra att folk kanske fattar mer och mer ang kolhydrater. Det är bara så irriternade att just han ska få cred för det!

Malla sa...

Det här med godis känns verkligen som att det är en vanesak. Jag har inte ätit ngt sött nu efter nyår och jag är verkligen inte sugen, MEN, det är SÅ enkelt att stoppa ner handen i en godispåse som ligger öppnad..
Så är det iaf för mig.
Nu ska jag tillåta mig själv att äta ngt sliksigt max 2 gggr i januari och jag är helt övertygad att det kommer gå bra.
Lycka till på spec och mvc :)

Jennie och Norah sa...

Haha, jamen vi byter gnällkärringar med varandra då! =)

Jag vill ju se en magbild!! Jag tycker om tjockisar! Själv är jag så jävla tjock redan med världens bröst. Ser ut som om jag är ogravid men lönnig. KUL!

Magdalena sa...

Jag håller med dig, Pekannötscheesecake är så fruktansvärt gott :)

Jennie och Norah sa...

Nämen! Så himla kul! =)

Ska du på info.mötet kl.9 och Mab infon kl.10.20? Tänkte så att jag fattade allt rätt ;)

Är du haj på matte?

Jennie och Norah sa...

Sedär, det börjas redan..Räknar fel på tiden det första jag gör ;)
Vad är det där infomötet eg? Antar att du redan gått på ett sådant? Börjar fundera om man ska skippa det och bara gå på matten..Det är ju det som "intresserar" mig ;)

Men det han skrev i mailet: "Men om jag ser att du saknar nog mycket för att kunna tillgodogöra dig innehållet i den nya kursen. Då kommer jag avföra dig från kursen med stöd i skollagen". Kan han alltså kasta ut en om man är värdelös? Isf är det ingen idé för mig att börja ;)

Så du har bara fem veckor? Jag tog 20, hahaha.

Jennie och Norah sa...

Aha, på så sätt! Så det mötet är inget obligatoriskt? Tror ändå jag ska dit för att lyssna.

Alltså, mitt hånskratt i slutet av min förra kommentar var menat åt mig själv =) 20 veckor för så lite poäng är ju bisarrt. Vette tusan hur man ska lägga upp studietiden och hur mycket man ska vara närvarande/plugga hemma när det är under en sån lång tid..

Tror samtidigt inte att Norah behöver vara överdrivet mkt på dagis när det är plugg i sakta mak. Vi får vänta och se tills imorgon vad som sägs då! =)