Sidor

måndag 16 januari 2012

Jag är officiellt frisk!

Eller det är jag kanske egentligen inte, men jag är i varje fall inte sjuk. Utsöndrar fortfarande protein, uratproverna är förhöjda och blodtrycket ligger högt, men inte för högt. För att det ska klassas som HF så ska det ligga på minst 140/90, men jag ligger "bara" på 135/85. Och det spelar tydligen ingen roll att jag normalt är lågtryckare.
Nu väntas det tätare BM besök, men i övrigt ska jag leva på som vanligt. Det känns jätteskönt att inte bli sjukriven eftersom att jag inte känner mig sjuk och därför skulle ha väldigt svårt att ligga hemma och pilla navelludd, men samtidigt så kan jag inte låta bli att vara lite orolig med tanke på förra graviditetens något abrupta slut. Dessutom så blev jag nog ganska skärrad då de sprutade in kortison i skinkorna på mig och talade om riskerna med att föda i v. 28. Att sedan ligga i flera dagar utan sysselsättning och stirra i taket...ja, då är det nog lätt att tankarna sticker iväg åt fel håll.

Nog om det, det kommer nog att gå så bra så!

På onsdag kommer jag att börja om skolan igen och jag en del att ta igen, men det kommer nog att gå bra (min matematiska efterblivenhet till trots).

Barnen är förövrigt hemma eftersom att Milo kräktes då han kom till dagis. Danne hann inte mer än till jobbet innan han fick vända om och hämta hem dem. Han har kräkts några gånger idag, men jag kan inte avgöra om det beror på magsjuka eller om det är p.g.a. febern. Stackarn kräks så fort han får feber och det enda som hjälper är att ge honom något febernedsättande. Jag är rätt anti Alvedon och grejer eftersom att jag verkligen tror att kroppen själv ska få hantera det, men samtidigt så har jag inte mage att låta honom kräkas stup i kvarten. Får han lite högre feber (typ 39 och uppåt) så börjar han nästan alltid att hallucinera, lyckligtvis så har det aldrig varit några läskiga grejer utan harmlösa saker som inte skrämt honom.

3 kommentarer:

Jennie och Norah sa...

Yeeeey!
Vad skönt att det går åt rätt håll!
Själv ska man repetera MaA i 3 veckor. Men hojta till om du ska på ngn lektion så joinar jag!

Jennie och Norah sa...

Lipsill kan du vara själv!

Jisses, 3,5 vecka! Vi fick inte många lektioner tillsammans =) Du måste ju vara tusen gånger grymmare än mig som repeterar en annan kurs i kursen för att jag är så satans värde!

Jag vet inte om jag ska på ngn lektion medan jag repeterar maA. Kör jag inte fast så ser jag ingen anledning. Rättså simpelt! Men för lite miljöombyte så kanske jag far dit ngn dag till veckan. Jag får mer gjort när jag sitter i ett klassrum =)

Hur mår du nu?

life.love.baking sa...

Oj oj. Missat att du hade åkt in på Sunderbyn. Men oh så skönt att höra att du fick komma hem och är "friskförklarad"! Men vad beror detta på? Du har väl haft problem med dom andra grav. också?

Kram