Sidor

torsdag 5 januari 2012

Snöslungor är ett väldigt gubbigt påfund

Alltså, vad är det med folk och deras snöslungor? Vi har en granne som använder sin snöslunga minst 3 ggr/dag även om det bara snöar lite. Vi vaknar till ljudet från det aset och somnar till ljudet från det aset. Nu är han visserligen ganska gammal så jag förstår om han inte orkar med själva skottandet, men han behöver ju inte nöta sönder den bara för att ha något att göra.

Jag förstår inte varför man har en snöslunga överhuvudtaget om man rent fysiskt klarar av att skotta. De vansinnigt dyra att köpa, sen ska de servas och hållas med bensin och dessutom är de väldigt miljöskadliga och låter som helvetes jävla skit. Är det inte bättre att ringa efter en traktor de få gånger de snöar så mycket att det känns överväldigande?

Stig upp lite tidigare och skotta fram bilen och ta sen med barnen ut och skotta efter jobbet/middagen. Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Ofta är det samma människor som köper en åkgräsklippare till sin 500 kvm stora tomt. Men sen måste ändå hälften klippas med vanlig klippare för att det är diken och träd i vägen. =)

Jennie och Norah sa...

WORD!!
Jag tycker de som har fullt fungerande kropp kan skylla på en sak; Latjävlahet. Så satans slött! Det är ju härligt att skotta. Jag gör det trots att vi har traktor. Inte nu när det var blötsnö och jag är relativt nygravid. Men annars =) Amen!

Jennie och Norah sa...

Ja tänka sig, enligt andra är det ALDRIG bra! För gammal för ung. För tätt för långt ifrån. Jag kan bara gissa att folk spekulerar men har inte hört någon säga nåt. Däremot är ju Piteå årets skvallerstad =)

Hörrö, inte en enda magbild! Skämt på dig. Fixa det pronto!