Sidor

onsdag 4 januari 2012

Onsdag

Igår utmanade jag kroppen lite för mycket och det får jag bittert ångra idag. Först var jag och barnen ute och skottade och sen drog jag dem på bobben för att möta Danne som var påväg hem från jobbet. Vi möttes ungefär halvvägs. Jag vet att jag inte ska göra mer än vad jag orkar med, men samtidigt är det svårt att förlika sig med att inte orka med så pass vardagliga saker.
Då jag var gravid med Milo och Ruben så hade jag inte ont i fogarna överhuvudtaget och även om jag vet att varje graviditet är olika blir jag så förvånad då någonting är annorlunda.

Idag ska vi ta det lilla lugna. Jag har lovat Milo att han ska få baka och bjuda sin älskade farfar på fika och sen ska jag baka lite bröd till den brödätande majoriteten i den här familjen. Blir någonting i långpanna som går fort! :)

Ruben har förövrigt blivit besatt av "loopbiilen" (sopbilen). Han fick en i julklapp och leker med den kostant och då det kör förbi någon bil här ute så ska han tala om vad det är för något; påttbiilen (postbilen), laaabiilen (lastbilen) och alla övriga bilar är "nä-ä loopbiilen". Synd att sopbilen kommer så pass sällan! :)

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Det är ju helmysiga hundar, men kan tänka mig alla kommentarer som kommer, men å andra sidan så ser dom ju ut som stora nallebjörnar :)

EvilElin sa...

Åh stackare! Jag har haft turen att inte känna av något sånt ännu i alla fall (inte med Nova heller).
Vart är det egentligen ni bor? Hade som fått för mig att det var på Strömnäs men jag kanske har helt fel?

Anna-Panna sa...

Kolla receptet här som jag gör ibland. Du kan ju göra det så ljust eller grovt du vill, med vilka frön och frukter som helst också! Är väldigt simpelt och massor gott! :D
http://levalivet-ipite.blogspot.com/2011/02/kalashelg.html#comment-form

EvilElin sa...

Och tack för sushitipset förresten, jag och Tau ska laga egen på lördag och då blir dte med avocado för mig! :)