Sidor

måndag 2 januari 2012

Andra dagen på det nya året

Nyårsafton var väldigt lugn och trevlig. Vi var barnvakter till mammas newfoundland Nalle och hade några fina vänner över på middag. De stod för huvudrätten och två av de tre efterrätterna. Lyxigt? Oh yes!
Till förrätt åt vi en sallad av serranoskinka, ruccolasallad, björnbär, färska fikon, chevré, honungsvinegrette och vitlöksbröd. Till huvudrätt bjöds det på serranoinlindad oxfilé, vätterbottensostsgratinerad hasselbackspotatis och portvinssås och efterrätterna var pannacotta med granatäpplesirap, crème brûlée med smak av citron och chokladsufflé med smak av apelsinlikör. Jag är fortfarande mätt...;)

Milo höll sig vaken till 01 utan att ha sovit middag, men då var han trött kan jag säga. Han tyckte att det var spännande med rakterna och ville stanna ute och skotta snö när himlen blev mörk igen. Det ville inte vi.

Efter att ha skålat in det nya året åkte vårat främmande hem och vi kröp ner i soffan där vi somnade och sen vaknade jag först 9.20 av Nalles snarkande. Skönt! På nyårsdagen hann jag även med att sova middag, men vaknade av att 65 kilo klumplig hund ramlade ner för halva trappan. Det lät lyckligtvis värre än det var och han verkar inte ha skadat sig av det.

Idag har Danne börjat jobba igen efter att ha varit ledig mellandagarna. Själv är jag föräldraledig i veckan och ska mysa med barnen. Tänkte hinna göra lite köttbullar, köttfärsbiffar och andra maträtter som är tacksamma att frysa in. Tycker att det är så skönt att ha färdig mat vid de tillfällena man har bråttom eller är lat.

3 kommentarer:

life.love.baking sa...

Lät som en mysig nyår. Vi spenderade kvällen med 25 andra, sköt kanoner och åt massor! :) Nu vet du ;)

EvilElin sa...

Gott nytt år Frida! Ni verkar ha haft en mysig nyårsafton med mycket mat, precis som det ska vara :)
Jag är också ledig med Nova i veckan och det är verkligen skönt med extra långt jullov!

Magdalena sa...

Jag älskar newfoundslands hundar och har alltid velat ha en sån sedan jag var liten. En brunfärgad vid namn Smurfen :)

Och vilken smarrig nyårsmeny !