Sidor

torsdag 29 december 2011

Lägesuppdatering

Julen är över och det är skönt tycker jag. Jag tycker om advent och tiden innan jul, men själva julafton och dagarna efter hade jag gärna sluppit. Det innebär bara en massa jävla stress och ångest över påtvingat sällskap och som gör att man måste bevittna en överkonsumtion som eskalerar från år till år.
Jag tycker inte att det är fel att köpa julklappar eller njuta av god mat, men då det lånas pengar för att kunna betala för skiten så står någonting väldigt fel till.
Dessutom så avskyr jag det beteende som innebär köpande för köpandets skull och då man tror att man kan vinna barns kärlek genom många och dyra presenter. Är det det enda man har att komma med så tycker jag att det är bättre att hålla sig undan.

I fortsättningen så kommer vi att fira jul hemma hos oss och folk är hjärtligt välkomna så länge de respekterar att det ska vara lugnt och prestigelöst. På alla plan.

Danne är ledig och det är skönt att ha honom hemma, speciellt då jag pluggar nu under mellandagarna. Kommande vecka har jag däremot tagit ledigt eftersom att barnen annars måste gå på jourdagis och det kändes väldigt onödigt.

Idag har jag varit på MVC för en extrakontroll. Blodtrycket var lågt och fint och som vanligt så hade jag lite äggvita i urinen, men ingenting oroväckande. Min BM var snäll och frågade om jag ville lyssna på hjärtljuden bara för att det är mysigt och det ville jag såklart! :) Längtar massor till nästa UL som är den 10:e januari. Det är "bara" ett tillväxtultraljud, men en snabb titt på bebisen är bättre än ingen titt alls.

Imorgon ska Danne ta med barnen på Nimbys medan jag ska plocka bort det sista av julen och städa inför nyår. I den mån min foglossningskropp nu orkar vill säga. Det är verkligen inte extremt, men tillräckligt för att begränsa mig och det är störigt. Jag tycker synd om alla kvinnor som har "riktiga" besvär av det.
På nyår ska vi vara barnvakt till min lillebror Nalle (mammas Newfoundland) och så får vi besök av våra fina kompisar och deras dotter. Vi ska äta god mat, mysa med barnen och bli alldeles slemmiga av Nalles dräggel. Det är vad jag kallar en nyårsafton!

Nu ska jag krypa ner i soffan med min man och somna framför Desperate Housewives.

1 kommentar:

Erika sa...

Läste ditt inlägg med lättnad, det är så skönt att höra att någon annan tänker som jag kring julhysterin. En stor kram till dig Frida :)