Sidor

onsdag 21 december 2011

Mitt i veckan!

Idag fick Milo stanna hemma från dagis då han var alldeles blek och hängig. Jag hade däremot massor att plugga så Ruben fick gå dit i alla fall. Hann inte med riktigt allt jag hade tänkt, men en hel del fick jag ändå gjort så jag slipper sitta uppe allt för sent ikväll. Skönt!
Nu har de små grisarna jullov fram till den 9/1 och jag är så avundsjuk (inte att förväxla med missunsam!). Det har varit en stor omställning för dem att börja dagis och jag tror att det är välbehövligt med ett par veckors ledighet.

Ikväll ska handla så att jag kan koka en rödkåls- och fikonchutney inför jul. Dessutom hade jag tänkt fylla på kylen så att jag slipper handla överhuvudtaget innan julhelgen är slut. Överfyllda butiker är sjukt obehagligt så jag försöker undvika det bäst det går.

Inför jul ska jag även baka nougatkaka, göra cakepops, fixa löjromssill och eventuellt något mer beroende på om jag känner för det eller inte.

4 kommentarer:

Malla sa...

jag har jättemycket nougat hemma. antingen så ger du mig ett recept eller så kommer du och hämtar ett paket här. please?

life.love.baking sa...

duktiga du! ville bara önska en God Jul! Kram kram

EvilElin sa...

Mmm romröra är också gott, och fil med hallon, det äter jag också mycket av! :)

Jennie och Norah sa...

Ja, jag vill göra likadant! Men nu fick hon ju ett sprojlarns nytt, får ta och renovera upp mitt gamla hemma hos morsfars istället! =) Och jag tror dom kan leka längelänge med ett dockhus. Undrar vad det är som gör att dom tycker om det så himla mkt? Själv älskar jag att pilla, möblera och ställa iordning. Själva leken skippar jag ;) Det står Norah för. "pappan" ramlar ut från fönster, "mamman" ligger på taket osv. Haha!