Sidor

torsdag 8 december 2011

Torsdag

De senaste nätterna har jag vaknat någon gång mellan två och halv fyra och inte kunnat somna om, vilket är väldigt ovanligt för att vara jag. Rent generellt så är jag väldigt duktig på att sova och kan i princip somna vars som helst, men det är inte någonting som har kommit gratis utan det har jag fått träna fram.
Tidigare kunde jag inte sova på dagtid (vilket kan vara praktisk med eventuellt nattsuddande barn) eller om jag visste att det fanns någonting hushållsarbetigt som behövde göras på kvällarna, men så är det inte längre och det är jag väldigt nöjd och stolt över.

Det är jätteskönt att allting inte behöver vara kliniskt alltjämt och det är jätteskönt att kunna njuta av nuet. Jag har inga problem med att spela Alfapet med min man trots vi egentligen borde fixa med tvätten. Att tvätten finns kvar nästa dag visste jag tidigare också, men den stora skillnaden är att jag nu känner att det inte gör mig någonting.

Det är jätteskönt att leva så och jag hoppas verkligen att jag kan applicera det på mina barn.

Nu ska jag iväg till skolan för att skriva ett prov. Sen blir det en snabbis till biblioteket för att hämta en reserverad bok inför kommande uppgift och därefter ska jag hämta hem griskultingarna.

Ikväll ska vi härmapa Elin och äta grekisk sallad till middag! Dumt nog, med tanke på att det är så gott, var det väldigt länge sen vi åt det.

5 kommentarer:

EvilElin sa...

Åh vad gott!
Hur har du nått så långt att du kan slappa trots att det finns saker att göra? Jag behöver verkligen lära mig det. Kan aldrig plugga, vila eller göra nåt annat om jag vet att vi har disk eller en obäddad säng. Jag stör mig på mig själv för att jag är så pedant, men kan helt enkelt inte göra något åt det. Får ingen ro förrän allt ser fint ut.

Tips tack :)

life.love.baking sa...

Giv min lite av ditt lugn! I need it! Provade dock på Taktil massage idag, och somnade. Så nu är fler tider bokade och mitt inre lugn är på ingång ;)

Jennie och Norah sa...

Jag antar att det var du som skrev kommentaren. Du var halvanonym utan att länka dell bloggen din! =)

Haha, jag skrattade gott åt din kommentar. Och sen är det, iaf på min vännerlista, samma som klipper och klistrar in 150 statusar/dag. Även samma personer som bara gnäller och klagar. Och jag får känslan av att vi än en gång tänker på samma =)

Sandra och Lovis sa...

Men finns kandelabern på Indiska, eller är de slut? Är de dyra?

Jag skulle som vilja träffa er någon dag och avundas din mage! Har du fullt upp hela vardagarna med plugg nu?

Jennie och Norah sa...

Ja, så är det!
Norah älskar att sova borta eller bara vara hos farmor/farfar, mormor/morfar. Precis som man själv var när man var liten. Jag och Ante är sällan ut, vi är ut och äter kanske 1 gång/år (i år har vi dock lyckats skrapa ihop 2 ggr :), så jag tycker inte att hon lämnas bort mkt. Kanske mer än vissa, men mindre än andra. Allt är relativt. Men det är så förbaskat skönt att få sova och att få egentid när man är så gott som ensamstående när Ante jobbar minst 12-13 timmar om dagen!