Sidor

onsdag 14 december 2011

Onsdag

Danne ska snart iväg för att äta julmiddag med sitt jobb. Respektive är också välkomna, men får själva betala. Det säger jag ingenting om, men 350 jäkla kronor exkl. dryck för julmat? Tack, men nej tack.
Istället slängde jag ihop en sallad med mozzarella och chili- och vitlöksmarinad scampi, vilket var väldigt gott.

Igår var vi på UL igen och eftersom att kärlen i moderkakan visade sig vara lite defekta (vilket innebär en ytterligare ökad risk för havandeskapsförgiftning) så ska vi tillbaka var fjärde vecka för att kolla tillväxten på bebisen. Nu är han/hon helt normalstorliten och läkaren uppskattade vikten till ungefär 600 gram.

Nu blir det en kopp kaffe så att jag orkar hålla mig vaken ikväll. Efter att ha varit sjuk söndag-måndag har jag lite plugg att ta igen och då känns det lika bra att göra det idag då Danne ändå kommer att vara borta.

1 kommentar:

Magdalena sa...

jag förstår dig för 350kr är alldeles för jäkla dyrt för julmat.