Sidor

söndag 11 mars 2012

Flying baby!

I onsdags började mitt vatten gå klockan 6 på morgonen. Eftersom att jag bara var i v 36+3 ville de att vi skulle komma in på en koll och sen blev vi hemskickade för att invänta värkar.

7,5 timmar senare fick jag första värken, 10 minuter efter kom nästa och då ringde vi barnens farfar som skulle vara med barnen. Vi åkte in så fort han kom.

40-45 minuter efter vi kommit fram till Sunderbyn kom lille Ebbe ut efter 5 minuters krystvärkar.

Hela spektaklet tog 1h och 45 min - snabbt och effektivt med andra ord!

Ebbe var 46 cm lång och vägde 2490 gram. Han har varit ganska slö och inte orkat äta själv, vilket har inneburit att han har sondmatats. Nu verkar krafterna däremot ha börjat komma för ikväll har han ammat två mål helt på egen hand. Go Ebbe!

Jag hoppas på att vi snart får lämna 56:an. Nog för att personalen här är otroligt gulliga, men jag saknar Milo och Ruben så fruktansvärt mycket och p.g.a. risken för RS-virus råder det besöksförbud även för syskon.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Stort grattis till hela familjen! Visst är dom fantastiska på 56:an? Vi fick ju ligga där med Astrid, o jag är såå nöjd över personalen! Jag förstår dock att du längtar efter dom stora :-)

Malla sa...

välkommen till världen Ebbe och stort grattis till er alla! Hoppas ni får komma hem snart :)
KRAM

Sofia sa...

Vilken fining! Det låter som om det var en bra förlossning!

Förstår att du saknar de andra två! Vi behövde "bara" stanna fyra dygn med Viola, varav två i Umeå, och när vi äntligen fick komma till sunderbyn så fick inte Lily hälsa på pga RS.

Hon kunde ju dock komma till cafeterian, men gud så jobbigt det var när hon var tvungen att åka hem igen och inte fick följa med mig upp!

Erika sa...

Gulle-! Jag är så himla glad för eran skull att allt har gått förhållandevis bra. En stor kram <3

Jenny sa...

Grattis till er alla..

Va skönt att allting gick så bra, och att dom kommer lite tidigare gör en bara mer lärdomsfull när man resonerar tillbaka då allt ståhej lagt sig..

Hoppas ni får komma hem och att den lille rackarn mår bra..

life.love.baking sa...

Grattis igen till lille Ebbe! Kram

Julia sa...

GRATTIS!!