Sidor

tisdag 5 oktober 2010

Long time no see. Har ni saknat mig?

Jag har så svårt att ta mig tid att blogga. Det beror inte nödvändigtvis på att jag lever ett väldigt upptaget liv, utan just nu beror det på Desperate Housewives. Jag och Danne ser sällan på TV, men vi hardcorenöter serier med jämna mellanrum. Jag älskar Marcia Cross som Bree Van De Camp! Hon är så elegant och bisarr.

Nu är renoveringen av huset i full gång igen förresten. Alla sjuhundra lager tapet är rivna från matsalen och förhoppningsvis kommer Danne och svärfar att sätta upp det nya innertaket i helgen. Därefter väntar tapetsering och golvläggning. Det känns så skönt att förhoppningsvis bli klara här uppe inom en inte allt för avlägsen framtid. Renoveringskaos är tråkigt och dessutom är det där som en ständig påminnelse om hur ytlig man faktiskt är och hur lite ansvar man tar för resten av världen och ens medmänniskor.

Över till något roligare och mer lättsamt - min intelligenta son Ruben. Rätt charmig, eller hur?


4 kommentarer:

Jennie och Norah sa...

Mäh!?Det var det fräckaste!Jag hade faktiskt vaxat bort det värsta innan bilden togs!Så jag tycker du ska anlita mig att skrämma alla barn på Halloween.Men säg bara till så skippar jag rakningen ;)

Jennie och Norah sa...

Att jag det kan!Skäggpower!!

Catti sa...

Vilken snygging! Det kommer att bli en heartbreaker det där. :-)

Håller med om DHV - och i kväll börjar det om!

Malla sa...

han ser riktigt smart ut!