Sidor

tisdag 1 mars 2011

För ett par år sedan fick jag min livs första öroninflammation. Nu får jag det titt som tätt då jag är förkyld och det tycker jag är väldigt märkligt. Vad jag har förstått efter det jag har läst så är det inte ens speciellt vanligt att vuxna får det och speciellt inte om man inte har haft det som barn.

Innan jag blev gravid med Milo var jag sällan eller aldrig sjuk. Jag kommer inte ihåg när jag hade magsjuka senast och har jag varit förkyld så har det aldrig brutit ut ordentligt, men nu känns det som att jag är konstant sjuk.

Visserligen så jobbar jag på en stor arbetsplats, vilket givetvis innebär att det också cirkulerar mycket baciller, men ändå...

Det är tråkigt, värdelöst och känns väldigt onödigt.

2 kommentarer:

Erika sa...

Under de 4 år som jag varit på bygget har jag nog lyckats skrapa ihop fler sjukdagar än vad jag någonsin varit sjuk som barn. Jag tror seriöst att det är något i heltäckningsmattan. :) Nu när jag är hemma med Elsa har jag varit krasslig en gång.

Erika sa...

Första gången jag jobbade på bygget var jag typ 16 bast. Då satt jag på "Tele2" och "Vi bilägare".
Sen så blev det ett par års paus från bygget och då hamnade jag på Canal Digital, och ja herrejösses det har blivit 4 år. :P

Jag fick veta av Emmeli Jonsson, min svägerska att du jobbade på bygget. Tyckte att jag kände igen dig sjukt mycket på Familjens Hus.