Sidor

lördag 5 mars 2011

Här om dagen så Moa (barnens kusin) hos oss.
I vanlig ordning när hon sover hos oss så ville hon sov med mig och Danne och jag lovar att ungen i princip ligger helt still hela nätterna. Annat motför våra små virvelvindar!
Hon ligger jättenära en och stryker en på kinden. Älsklingsunge!

Ruben "slipper" vi tack och lov att ha i sängen (än så länge), men Milo kommer gärna någon gång per vecka. Jag föredrar då han inte gör det i och med att hans vivelvindande innebär att jag inte kan sova, men samtidigt så tycker jag att det ska vara helt ok för ett barn att få komma till sin mamma och/eller pappa, mamma och mamma, pappa och pappa eller vad man nu än må ha.

Igår erbjöd sig svärmor och svärfar att ha barnen så att de skulle slippa bli medsläpade till IKEA (barnen alltså, inte svärmor och svärfar) och jag hade en så skön dag på tu man hand med mig själv.
Jag köpte lite smått och gott och väl tillbaka i stan var middagen färdig och det var bara att sätta sig och njuta. Lyxigt och energigivande!

Jag fick stanna på en bensinstation för att fylla på spolarvätska och en man i övre medelåldern tyckte att det var väldigt roligt.
"Höhöhö, klarar du av sånt där?"
"Nej, det här är bara en synvilla, egentligen står jag hemma och bakar bullar."

Nu har jag sytt en koja till Milos säng. Tyget går huvudsakligen i grönt och rosa och för att inte göra det så instängt, vilket Milo har svårt för, så använde jag mig av ett vitt transparent tyg också.
Ingen märkvärdig konstruktion, men samtidigt så hade jag varken lust eller energi för att ge mig på någonting som skulle kosta många timmar och svordommar.

När jag slutar klockan tolv (jobbar några timmar idag) så kommer våra fina vänner från Strömsund.
Det ska bli så roligt att träffa dem, vilket tyvärr blir alldeles för sällan. Och som jag har längtat efter att få träffa nytillskottet Ture!

2 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Haha.. svarade du verkligen så? Isf är du min idol! Jag har också blivit tvungen att fylla på spolarvätska en gång, i tokhöga klackar, kort kjol och tunn jacka i värsta blåsten. Jag såg säkert jättedum ut, men tack och lov behövde jag inte höra ngn sån kommentar!

Får man se resultatet på sängen? =)

Nadia sa...

Om jag hade varit frisk hade jag joinat dig till Ikea! :D

Nu är jag på bättringsvägen, ska bara avvakta och se på VC på måndag. Då ska dom ta prov på min hals och så får vi se så lillans ögoninflammation är över. Fast, smittar det? :O

Nåja. Men någon dag när du har tid, säg till så ses vi då för stolöverlämning! Jag kan bjuda på kaffe om du har tid. :)