Sidor

torsdag 5 maj 2011

Jag blir lätt arg och irriterad och det som har irriterat mig idag är följande:

Jag ska studera vidare. Att jag ska göra det är någonting jag alltid har vetat, men jag har aldrig vetat när eller hur. Eller vad.

Som premisserna ser ut nu så kommer det att bli väldigt snart någonstans i närheten (alltså Luleå eller Skellefteå) eller så kommer jag att studera på distans. Vad vet jag fortfarande inte.

Nu när jag har sagt upp mig från jobbet så har jag fått både en och två insinuationer gällande det. De tycker att det är konstigt och att jag är lurad som går från att ha en fast inkomst till att låna pengar för att utbilda mig. Speciellt när jag har barn.

Det här är alltså samma människor som själva lånar pengar till att åka på charter, till att byta ut möblerna i hemmet och till att glasa in sina altaner.
Det är okej, men att låna pengar till att investera i en utbildning är det inte.

Det positiva är att jag inte behöver bry mig om vad de tycker eller ens lyssna på dem. Vad de tycker påverkar inte mitt beslut för fem öre. De behöver inte heller förstå varför jag väljer att göra det, det enda de behöver göra är att respektera det och lämna mig ifred. Jag kan inte tycka att det är för mycket begärt.

Det negativa är att jag inte har kommit så långt i min personliga utveckling att jag kan ignorera dem. Jag måste irritera mig. Det är som att det är så djupt rotat i mig. Gaaaaah!

Knäppa människor - Min personliga utveckling: 1-0.

5 kommentarer:

Emmeli sa...

Jag förstår dom som lånar pengar för att utbilda sig.
Däremot förstår jag inte varför folk lånar pengar till att fara utomlands..

Och att du inte ska utbilda dig när du har barn?
Vad är det för bajsprat?
Hur gör alla andra som har barn och pluggar?
Trycker dom upp barnen igen?

Visst mindre inkomst dom åren man pluggar men förhoppningsvis mer efter avslutad utbildning.:)

Och dessutom är det nu du ska göra det,medans du ändå är rätt så ung!

Nä,GO FOR IT!:)

Erika sa...

Jag stöttar dig till hundrasjuttioelva procent vännen min, tycker att du ska följa ditt hjärta. En stor kram från mig!

Anna-Panna sa...

Jag är helt på din sida! Och förstår precis hur du menar! Önskar dig bara lycka till nu och du kan bara bli lyckligare och nöjdare från om med nu! :D
Kram

Jennie och Norah sa...

Eller huuuur?Det är lite som Hej-jag-vill-ha-sympati-kommentarer-när-jag-skriver-att-jag-är-ful-men-eg-ser-jag-ut-som-en-fotomodell :p

Men alltså,vad är det för folk som säger något sådant?Att säga upp sig från ett jobb och att plugga kan väl unngefär vara det bästa man kan göra av situationen?Så irriterande!Själv har jag också sagt upp mig från ett heltidsjobb (utan några planer),för att jag mådde piss och var totalt nertryckt av chefen.Det är det absolut bästa jag gjort!

Kram på dig!

EvilElin sa...

Men att ta studielån är väl ändå en investering?! Det tycker då jag i alla fall. Bättre att hitta något man vill göra, och utbilda sig till detta, även om det kostar, för att sedan tjäna mer pengar (än på GoE iaf)och vara nöjd med sitt yrkesval!