Sidor

onsdag 5 januari 2011

Med start igår har jag och Danne köpstopp för onödiga saker under två månaders tid. Då vi fixar i ordning källaren har vi däremot bestämt oss för att vi får handla saker som direkt rör renoveringen, dock ingen inredning eller så. I övrigt får vi inte handla någonting annat än mat, mediciner, hygienartiklar och bensin. Vi får inte äta eller fika ute och vi får inte heller ta emot något från någon. Detsamma gäller givetvis våra barn.

Jag handlar mycket second hand och en udda fulsnygg kaffekopp är höjden av materiell lycka för mig. Jag handlar billigare och oftare. 149:- är min smärtgräns på kläder (gäller ej ytterplagg) och det är "synd" då jag älskar klänningarna på Indiska.
Jag klipper mig väldigt sällan, min plattång är 10 år gammal och jag äger inget hårspray. Jag köper två mascaror/år och använder inget annat i sminkväg.
Handlar gärna inredning till huset däremot, ofta på Blocket och second hand, aldrig dyra grejer. Han tycker att allt ovanstående är att kasta pengarna i sjön.

Danne handlar mer sällan, men väldigt dyra grejer. Han gillar teknik och just nu håller han på att inreda sitt lekrum i källaren; värstinghögtalare, projektor, framtidsmaskin i taket (man trycker på en knapp på en fjärrkontroll och så kommer projektorduken ner), massa tv-spelskonsoller, DVD, Blue-Ray, inspelningsbar HD-box (och vi som inte ens ser på TV...) och what not.
Danne tycker att detta rum är himmelriket, jag tycker att det är ett vansinnesrum.

Det enda vi gemensamt tycker om att lägga pengar på är litteratur och film.

Önska oss lycka till!

4 kommentarer:

Jennie och Norah sa...

Men yo sistah.Ja eller hur..Varför kan man inte få bli det man vill utan att utbilda sig?Jag förstår inte..:p

Vi vill ju också ha en till,så eg.vore det bästa att skaffa en nu på en gång så kan man plugga/ev.starta eget sen utan att ta uppehåll.men då kommer jag att leva på ca.3:-/dag men det är det nog värt =)

Malla sa...

Jag har typ samma deal som ni. Jag vet dock itne om Leon är med -men själv har jag köpstopp. Håller på med ena rummet i källaren. Egentligen var jag sugen på att köpa nya saker och detaljer dit men jag tror jag återvinner från det som faktiskt finns här hemma istället.

EvilElin sa...

Det värsta med teknikprylar är ju att de är så svinigt dyra och sedan inom något år är de helt omoderna och karln vill uppdatera igen. Så är det hos oss i alla fall :)

Emmeli sa...

Det där med köpstopp lät egentligen som en riktigt bra ide!Tyvärr så är jag en sån där "tröstshoppare" eller "en ha tråkigt shoppare".Men jag ska fan testa att inte handla något onödigt.:)Jag kommer att börja med två veckor.

Vagnen är vi superdupernöjda över!Den är helt suverän!:)Mycket för att det är en syskonvagn fast den är inte större än en vvanlig vagn!

Hur går det på jobbet förresten?