Sidor

fredag 25 februari 2011

Alltså...GAAAH!!

Bland det absolut värsta jag vet är när människor anser att deras tid är viktigare än min. Ett exempel är att komma för sent utan att meddela det eller att inte meddela att de inte kan komma förrän "det är för sent".

Fem minuter hit eller dit spelar absolut ingen roll, men om jag ska träffa någon en viss tid och denne inte har kommit inom tjugo minuter då behöver man inte heller räkna med att jag kommer att vara kvar.

Vi är moderna människor och jag tror inte att jag känner en människa här i Sverige som inte äger en mobiltelefon. Är det verkligen så jobbigt att ringa eller skicka ett SMS och säga "Hej, jag kommer att komma en halvtimme sent därför att ungen inte ville klä på sig/jag hjälper min mormor att leta efter hennes löständer/min katt har tappat svansen/vägen är avstängd."?

Må ni förevigt sväva i limbo och bli tunnhåriga, hänsynslösa människor!

3 kommentarer:

Erika sa...

Håller med dig fullständigt! Skrattade gott åt "min katt har tappat svansen" ursäkten :)

Emmeli sa...

Jag håller med!Jag HATAR folk som aldrig kan komma i tid,och som aldrig meddelar om dom kommer försent!
Jag är hellre typ 20 min före.:)

life.love.baking sa...

Helt på din sida Frida! Det retar gallfeber på mig och jag tycker det är oh så respektlöst!

Vi tar lägenheten, nu har vi bestämt oss iaf :)