Sidor

onsdag 2 februari 2011

Jag har just varit och inhandlat min första burk med kokosfett. En tesked i kaffet ska visst göra susen för ämnesomsättningen. Vissa har till och med tydligen fått så hög ämnesomsättning att de har fått hjärtklappning!

Det låter jätteäckligt, men det smakar faktiskt rätt gott. För att inte tala om vad det gör med mina torra läppar. Känns som att det smörjer en utifrån och in. Haha.

Näringsdeklaration/100g:
Energi: 900 kcal
Protein: 0,0 g
Kolhydrater: 0,0 g
Fett: 99,9 g
Fuktighet: 0,1 g

Ingenting för den fettskrämde med andra ord.

2 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Jag hade kokosfettet utan smak i kaffet när jag åt lchf, kanske var det som gjorde att jag rasade i vikt? =)

Sandra och Lovis sa...

Ja, det kan nog stämma, fast jag tror nog att det kanske beror på att man helt enketl bara tillför mer fett vilket leder till ännu större mättnad, vilket leder till att man äter ännu mindre kolhydrater!
Äter ni lchf nu? Barnen också?

Jag försöker hålla mig till GI-inriktad kost, känns inte ok att äta strikt lchf nu när man är gravid, men det känns inte bra att smälla i sig en massa slisk heller, måste hålla sötsuget under kontroll iaf på veckorna.