Sidor

måndag 7 februari 2011

Nu mår vi alla bättre. Danne är på jobbet, jag och Milo myser på här hemma och snart kommer Ruben äntligen hem. Det har faktiskt varit jätteskönt att mamma har haft honom då vi andra har varit så sjuka, men jag saknar honom verkligen så himla mycket. Det känns som att han har varit borta i flera veckor istället för två dygn. Visserligen är två dygn länge för en 10½-månaders att vara borta från sina föräldrar och länge för föräldrar att vara ifrån sina barn, men...äh, jag vet inte, det ska bli skönt att få "ordningen återställd" bara.

Idag ska vi förövrigt fylla i papprena så att vi kan söka förskoleplats till pojkarna. Jag hoppas verkligen att de får plats på samma ställe som Milo gick på under sin knappt tre månader långa förskolekarriär. Det ligger bara några minuter från vårat hus, vi har varit väldigt nöjda med pedagogerna och framförallt så trivdes Milo väldigt bra.

Det känns hemskt att tiden går så fort. Visserligen ska de inte början förrän om drygt sex månader, men om man ser hur fort tiden sen Ruben föddes har gått så...ja, det kommer bara att smälla till så är vi där.
Buhuu, mina små bäbisar som aldrig skulle bli stora!

2 kommentarer:

EvilElin sa...

Skönt att ni mår bättre! Nova hon har just insjuknat och jag tycker det är så himla hemsk att se magsjuka ungar. Det gör så ont i mammahjärtat!
Har förresten också testat kokosfett i kaffet och det smakar ju inte så mycket men känns verkligen att det verkar smörjande för kroppen. Jag har problem med torra fläckar i ansiktet som nu har blivit mycket bättre!
Och tillsist är det ju kul att se att det inte bara är jag som stör mig på att minst hälften av alla vuxna svenskar inte kan grammatik. Man blir ju mörkrädd!

life.love.baking sa...

Får skaffa en till bebis ;)