Sidor

fredag 11 februari 2011

Jag sitter på jobbet, men har tagit en liten break. En avbrott från ingenting kan man säga, det är väldigt lugnt här ikväll.

Idag blev vi, enligt tradition på veckobasis, bjudna på lunch hos Lisbeth. Det är sån härlig vardagslyx att slippa laga veckans alla måltider och det är så gott att äta någonting som någon annan har lagat. Sen är det givetvis trevligt med hennes sällskap och jag tror att hon uppskattar vårat också.

Imorgon jobbar jag förmiddag och sen kommer lite vänner över på middag. Tyvärr så har jag råkat lova Linnea att vi ska se på Melodifestivalen och det känns som att det var ett dumt löfte då jag verkligen tycker att det är supertråkigt. Nåväl, jag får väl sova med öppna ögon eller lägga barnen eller nåt!

På söndag tänkte jag försöka palla min tjocka rumpa till gymmet innan vi åker till Dannes syrra för att tjocka på den ytterligare. (Det är ett verb va?) Hon har nämligen fyllt år och bjuder på fika.

I övrigt så kan jag inte släppa tanken på en sommarstuga. En röd stuga vid havet där barnen kan härja runt bäst de vill och jag kan njuta ända in i själen. Precis som då jag var liten. Bara att hoppas att Danne är med på noterna!

2 kommentarer:

Erika sa...

Håller faktiskt med dig, melodifestivalen är ett nödvändigt ont i många sociala sammanhang. Frågan är ju bara om det egentligen verkligen finns någon som tycker om det...

life.love.baking sa...

Vill också ha en röd stuga med vita knutar + en massa barn! :)