Sidor

lördag 19 februari 2011

Sommarjackan och badkalsongerna jag beställde från Nelly åkte tillbaka då båda var väldigt små i storleken. Milo tyckte dessutom att det var en "dålig" jacka, men å andra sidan så tycker han alltid att nya saker är dåliga. Han gillar inte förändringar och ett tag grät han och sa att alla kläder han inte kände igen tillhörde hans kusin Moa.

Idag, innan jag skulle gå och fika med söstra mi, så gick jag in på KappAhl och köpte skaljackan nedan till Milo. Det kändes som att det var läge att passa på medan jag hade en 25% check. Vanligtvis är allting alltid slut då jag ska ha det eftersom att jag är ute så sent, men nu har jag tänkt att de dagarna är över. I fortsättnignen ska jag införskaffa allting i god tid och sen slippa frustrationen över att behöva leta med ljus och lykta för att få tag i saker.



Jag tror och hoppas att den blir bra. Vi har haft skaljackor både från H&M och Polarn O. Pyret tidigare och jag kan verkligen inte tycka att jag har märkt någon kvalitetsskillad. Ingen av dem har varit mer eller mindre vind- eller vattentät än den andra och så länge en jacka från Polarn O. Pyret inte är 400 kronor bättre än den från budgetkedjan så tänkte jag inte betala de extra pengarna heller.
Däremot kan jag inte låta bli att tycka att den gröna färgen på skaljackan från Polarn O. Pyret är jättefin! Däremot inte 400-kronorsfin ;)

Att fika med Desse var i vanlig ordning väldigt trevligt. Vi säger alltid att det inte ska dröja så länge till nästa gång, men det är inte alltid helt lätt att få tiden att räcka till.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och se klart på Gaygalan innan Danne kommer hem från sina äventyr.

1 kommentar:

Emmeli sa...

Det jag menade med inlägget var bara att det är tragiskt att det blivit värsta jävla statussamhället.Att man ska ha allt,fast man kanske inte har råd med det.

En kyl eller en tvättmaskin är väl ändå typ en grej man måste ha,men en ny iphone eller en kaffemaskin tycker jag verkligen inte man behöver ha.:)

Vi köper också allt kontant förutom då huset.Men vi har inte lånat upp en enda krona på det,och allt vi har renoverat har vi sparat till.:)