Sidor

fredag 18 februari 2011

Idag har jag serverat våra barn korv och makaroner till lunch.

Milo, som vanligtvis bara är intresserad av korven, ville inte ha den. Han skulle bara ha makaroner.

Ruben som har gapat som en fågelunge vid varenda måltid sedan han var 6½ månader och fick sin första smakportion har helt plötsligt blivit väldigt selektiv.
Han äter gärna falukorvsbitar, men inte från en sked eller gaffel utan han ska själv stoppa dem i munnen. De får inte vara stekta utan måste vara råa. Makaroner går inte ner, men det gör inte så mycket eftersom att jag inte har en enda positiv sak att säga om pasta.

Skitungar!




Bilderna nedan är från då Milo provade kepsar, hattar och mössor på Ruben och dagen i ära ramlade och slog kinden i vardagsrumsbordet.


2 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Tack! =)

Herregud vad Ruben är lik dig! =)

Erika sa...

Smart unge som ratar makaroner! ;P Själv har jag aldrig gillat makaroner, men spaghetti och annan pasta går bra. Jag minns att jag redan som liten tyckte att makaroner såg lite äckliga ut. Kanske är han lite kräsen på formen av pastan :P