Sidor

onsdag 13 april 2011

Sitter och kollar på utbildningar och kan bara konstatera att det är väldigt synd att jag bor med någon som inte kan tänka sig att flytta. Jag verkar vara fast där jag är. Suck, pust och stön. Och suck igen.

Hur som helst så ska vi först ha ett barn till, men eftersom att jag behöver läsa kemi, fysik och lite mer matematik innan jag kan ta mig in på de utbildningar jag är intresserad av (och som finns här uppe) så känns det som att det kan vara bra att göra bort det så att det bara är att söka in den dag det blir aktuellt.

På måndag ska jag i alla fall träffa en studievägledare på Vägledningscentrum, vilket känns bra. Även om det blir en väldigt mjuk start, och det är ett par år innan jag ska börja "plugga på riktigt" så innebär det ändå att det är på G.

2 kommentarer:

EvilElin sa...

Vad kul, det är så härligt att plugga (när man är intresserad av ämnet)! :) Vad hade du tänkt dig för utbildning senare då?

Anonym sa...

Kör på! Du får anmäla dig till matte, kemi och fysik nu, allt är ändå på distans om du är över matte B här i stan (dock finns det på skolan en utbildad kemi A & B lärare som man kan "tvinga" till sig lite hjälp av samt att matteläraren har upp till E men man har inga lektioner)

Synd det där med flyttandet, men 2-3 eller 6 år kan han ju offra på annan ort för att du ska få ett mer inkomstbringande jobb tycker jag ;)

//Susanne