Sidor

fredag 1 april 2011

Ruben är sämst på att följa sina kurvor.

Då han föddes var han 45 cn lång och vägde 2595 gram. Inte jättestor med andra ord. Till en början växte han MASSOR både på bredden och längden vilket tydligen ska vara typiskt för "små" barn.

Sen växte han "för lite" på längden (och det blev tal på åtgärder om han inte skulle växa till sig. Jag vet inte om mitt lilla utbrott var orsaken till att vi fick en ny BVC-sköterska...?)
Sen tvärväxte han på längden och kom upp på sin kurva igen, men nu har han bara gått upp 195 gram på över två månader. Det tycker jag förövrigt är väldigt underligt med tanke på att jag sällan och aldrig har skådat någon människa överhuvudtaget som äter med samma goda aptit som han gör.

Det komiska är att jag kallar honom för knubbig och tycker att han är en lite fläskboll, men det kan han ju omöjligt vara då han väger ett helt kilo mindre än vad Milo gjorde i samma ålder.

Nedan bjuder jag på en nyfödd Ruben och en 1-årig Ruben.



4 kommentarer:

EvilElin sa...

Så himla söt han är! Man ska nog inte kolla så mycket på kurvor och sånt, då alla barn ju växer i olika takt och på olika sätt. Ena dagen kan dom vara jätte gulligt mulliga, för att en månad senare ha växt massor på längden och blivit spinkiga. BVC är så himla jobbiga ibland, kan jag tycka.
och tack för kommentaren om håret :) Dock tror jag inte att jag skulle bli så snygg som Carina Berg i kort, men det var ju en väldigt snäll jämförelse!

Catti sa...

Åh vilken liten pyttis han var. Det känns som igår som mamma skickade SMS och berättade att han var född. Då satt jag på en balkong i Thailand... Tänk att man minns svar man var när man får veta viktiga saker. :-)
Jag tycker att han ser ut som en väldigt sund och frisk liten kille nu så låt BVC noja själva över kurvor hit och kurvor dit. Han är ju helt perfekt!

Magdalena sa...

Man ska väl inte lyssna fullt ut på alla kurvor hit och dit, så länge barnet mår bra. Han ser iallafall ut att må finemang och han är ju en otroligt gullig liten kille :)

Emmeli sa...

Orka liksom följa kurvor.Och kruvor hit och kurvor dit!Kan man inte bara titta på barnet och ser barnet ut att vara friskt och må bra då behöver väl man inte kolla på kurvan.:)

Eftersom jag är stadiga 155,7 cm över havet så vet jag hur jäääävla irritande det kan vara att "INTE FÖLJA DEN DÄR JÄVLA KURVAN".
Det gick till och med så långt när jag var liten att doktorn ville göra en undersökning på mig om jag var devärg.
HALLÅ!Jag är bara liten.:)