Sidor

torsdag 14 april 2011

Angående trender.

När jag var femton-ish började jag att använda "Converseskor" igen och har gjort det sedan dess. I år fyller jag tjugosex.

Då, och många år efter det, så fick jag höra både en, två och sjutusen gånger att det var fula jävla veganskor. Hur komiskt är det inte att samma människor idag springer omkring i dessa fula jävla veganskor?

Och oh mon Dieu, vilket vårtecken! Hur skulle de klara sig utan dem? Jag vill kräkas på er, ni dumma, lättpåverkade människor.

Nu menar jag inte att man inte ena dagen får tycka att någonting är fult för att sedan ångra sig, men jag kan lova er att merparten av de som springer omkring i exempelvis vuxenoveraller och magtröjor hade skrattat och sagt att de aldrig skulle ta på sig det för att det är så jävla fult om någon hade frågat dem för några år sen.

Det finns få länder som är så trendkänsliga som Sverige och det tycker jag är väldigt tråkigt.

Några trender som är helt sjukt fula som jag inte kommer att haka på: vuxenoveraller, jumpsuits, magtröjor och runda solglasögon.

4 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Haha.. jag var nog en av dem måste jag säga! =D
Fast jag tror nog att det ligger till så att man var påverkad DÅ, och inte NU. Alltså, att man då gärna hakade på en linje, och allt utanför den linjen var oacceptabelt. Man ville tillhöra en specifik grupp, vilken spelade mindre roll.

Men tack och lov förändras man och växer som människa, och idag kan jag tycka om både hårdrock och hiphop, och klä mig i både converse och höga stilettklackar, man får helt enkelt ta det bästa från flera världar! =)
Jag vågar sällan säga "jag skulle aldrig", för bevisligen är jag ett levande exempel på att man kan ändra åsikt om både det ena och det andra!
=)

EvilElin sa...

Det låter ju kul! :)
Jag har ett år kvar efter denna läsperiod är slut. Känns dock inte som att jag redan gått två år, tiden har gått så fort och det har vart så kul! Och nästa år har vi mest valbara kurser och c-arbetet, så det lär ju också gå snabbt....

Magdalena sa...

Jag håller med dig för vuxenoveraller, jumpsuits och magtröjor är nog bland det fulaste som finns och jag kommer aldrig att ta på mig nåt av dom. Jag går hellre naken :)

Erika sa...

På tal om converse, mina fina lila har försvunnit från jordens yta *snyft*. Nu när jag behöver dem som allra mest...