Sidor

tisdag 26 april 2011

Vi bor i ett källarhus och detta källarhus har ett källargarage och lutningen ner dit är vansinnig. Jag är livrädd att våra eller någon annans barn ska ramla ner. Enligt våra grannar så brukar även betongblocken på kanterna av nerfarten rasa in ibland på vårarna. Det är lyckligtvis någonting vi har sluppit erfara sedan vi flyttade hit, men det känns allt annat än betryggande.

Nu är det äntligen dags att fylla igen detta vansinneshål och med tanke på att det ska muras, dräneras och fyllas igen så är det någonting jag har gruvat mig inför då jag har föreställt mig att det skulle vi en väldigt kostsam historia.
Guess what? Det är det inte! Givetvis kostar det lite grann och ja, jag kan komma på tusentals grejer jag hellre skulle göra för pengarna, men ändå...

Vi slipper leva på fulnudlar hela sommaren. Yay!

5 kommentarer:

Malla sa...

ska ni fylla igen hela garaget eller ska ni göra om det till rum?
jag undrar om jag inte borde fylla hela vårt hus och hela vår gård med betong. Tror nog det skulle bli det billigaste i slutändan.

Malla sa...

jaha, men nog hade det varit ganska coolt att cementa igen hela garaget.

EvilElin sa...

Skönt att det inte blev tvärtom (dyrare än du trott) :)
Jag glömde ju tyvärr fota den maten vi bjöd på :P Men gott var det, speciellt laxrullarna med mozarella och wasabi, dom var helt fantastiska!

Jennie och Norah sa...

Men thanx! =) Hörrö,jag tror inte ens jag sett en bild på erat hus,så släng i en bild pronto! ;)

Erika sa...

Åh, vad skönt att slippa gå omkring och oroa sig :)