Sidor

måndag 13 juni 2011

Idag har jag beställt catering till bröllopet. Det blir norrländsk buffé genom Thommys kök och catering. Först hade vi tänkt laga maten själva, men vi har verkligen ingen lust så då får det vara. Däremot så vet vi inte vad vi ska servera i vin- och ölväg så prisvärda (inte att förväxla med äckliga!) tips mottages tacksamt.

Lördag-söndag har jag och barnen varit på mammas stuga ute på Trundön. Där finns varken el eller vatten, men ett stort vackert hav och oändligt med skog för vår skogsmulle till Milo. Han älskar att gå på skogspromenader och det känns verkligen som att det är hans rätta element.
Han har alltid haft lite jobbigt med stora grupper av folk och ofta om vi är i lekparker eller hälsar på någon och det kommer mycket barn så vill han gå hem.
Ruben verkar däremot vara mer lagd åt the more the merrier-hållet (om man nu kan avgöra det gällande en 1-åring).

Vi har somnat och vaknat till fågelkvitter och vad gör gott för själen om inte det? Vi har åkt båt med morbror Viktor, ätit gott, sovit gott (nåja, förutom att de trodde att det var morgon 04.00 och somnade inte om förrän en timme senare) och jag vet att jag inte är ensam om att längta tillbaka.

Förövrigt så har jag bara 14 arbetspass á 4 h vardera kvar på mitt nuvarande jobb. Inte för att jag räknar...
Sen, från och med den 4 juli, ska jag enbart plugga Komvux heltid (och vara hemma med barnen till i början av september då de börjar på dagis). Det kommer ju att bli som semester! Vad jag ska söka till våren vet jag fortfarande inte, men det löser sig. Jag känner ingen stress gällande det än i varje fall.

Livet är så fint det bara kan bli just nu! Det enda jag saknar är en egen stuga och ett hus på Trundön ;)

4 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Ja, detta är ju en kopåia på orginalet. Finns på mio, fast jag håller med, egentligen vill man ramla över ett äkta Grythyttan på typ Kupan, men det kommer väl aldrig att ske..
Buffén lät jättegod, och vilket bra pris!

Sandra och Lovis sa...

Finns det förretsen ett liknande på Coop också? Fast jag vill ju inte ha i vitt egentligen, hade varit häftigt att ha i färg istället! =)

Sandra och Lovis sa...

Ja, du kan ju iaf åka och titta på det! (Fast det är ju sällan man kommer hem tomhänt då!=))

Jag tycker förresten att du kan packa ner dina barn i cykelkärran och komma hit och hälsa på någon dag när det är fint väder! =)

life.love.baking sa...

Norr är Pite! Så en skogspromenad låter bra :) vet dock att susanne är bortrest just den perioden jag är hemma :(