Sidor

onsdag 1 juni 2011

Idag har jag fuskat! Jag har ju ätit superstrikt LCHF under en månad (och gått ner 7 kg!), men idag fuskade jag och åt en halv liten morotskakecupcake av den enkla anledningen att jag var tvungen.

Eftersom att vi kommer att gifta oss i Klubbfors där vi har begränsat kylutrymme så funderar vi på att servera bröllopscupcakes/cupcakebuffé istället för tårta. Väldigt praktiskt, men samtidigt så tänker jag att den enda gången i livet vi kommer att unna oss en mäktig flervåningstårta så är det förmodligen på våran bröllopsdag. Well, det tåls att funderas på, vi behöver lyckligtvis inte bestämma oss för någonting idag.

Till veckan ska vi gå och beställa en ring till Daniel/ringar till oss. Jag kommer att ha min mormors vigselring, men eftersom att jag inte vill gravera om den (och det inte ryms att gravera till något) så har jag funderat på att köpa en slät ring för att gravera den och ha två ringar. Är det "nödvändigt"? Hur hade ni gjort?

Angående vilka man ska bjuda/har bjudit så har det varit jättesvårt. Vi har valt att ha ett litet bröllop med de absolut närmaste och det utesluter väldigt många människor som vi tycker om, men jag vill absolut inte ha något stort, pamigt bröllop där en massa människor ska glo på mig.
Vi har bjudit den närmaste familjen och våra vittnen.

Vi kommer hur som helst att ha en fest framöver i samband med Daniels 30-årsdag och då kommer vi även att passa på att fira vårat bröllop. Jag hoppas att alla som känner sig exkluderade vill komma och fira då istället!

PS: Jag vet att jag inte var tvungen att fuska, men man kan ju inte gärna servera något som man inte ens har smakat.

1 kommentar:

Sandra och Lovis sa...

Men VAAA? Hur kan jag ha missat att ni ska gifta er? Stort grattis!! =) Så himla kul och mysigt med ett bröllop och jag tycker att cupcakes låter som en riktigt trevlig idé! Det är även riktigt bra om man vet med sig att någon allergisk/vegan/lchf:are ska äta också.

Å vad du är duktig som lyckats gå ner så mkt på så kort tid! Hade du inga sköldkörtelproblem, har du fått provsvaren på det?