Sidor

måndag 24 oktober 2011

Bara en tanke

Jag förstår inte hur man gång efter gång uttrycka sig nedlåtande mot människors sätt att spendera sin tid och sätta sig själv på en piedestal som att vore någon jävla revolutionär medan man i själva verket inte har åstadkommit någonting konstruktivt överhuvudtaget. Att trycka ner andra för att själv känna sig bättre är så jävla simpelt. Och fel.

Att man sedan svarar på kritik eller oliktänkande med "Men snälla du..." får mig att klättra i taket. Kan det blir gubbigare? Han man belägg för det man säger så behöver man inte förminska andra och om det är som man påstår - att man spenderar sin tid på att tänka och relektera över saker så borde man ha kommit fram till det. Det känns väldigt grundläggande och som någonting som gemene man är väl medveten om.

Ett av mina intressen är att läsa bloggar som irriterar mig. Och att skriva blogginlägg om det. Är jag en meningslös människa nu?

1 kommentar:

Jennie och Norah sa...

Men tell me more!!
Namn, adress, kontouppgifter tack! :p