Sidor

söndag 9 oktober 2011

Mat, mat, mat

Har satt in en entrecote i ugnen för några timmars tillagning. Till det ska la familia få potatisgratäng i värsta märkes portionsformarna (som vi fick i bröllopspresent och som fortfarande aldrig använts) och till mig själv ska jag hitta på någonting annat smarrigt. Eller så äter jag "bara" endiver till, vi får se.

Jag och Ruben var och handlade på Coop tidigare idag och i vanlig ordning så brukar jag kolla efter kött och grejer med kort datum (för att det är sååå billigt) och varje gång så tänker jag att man skulle kunna minska matkostnaden massor varje månad om man gick och handlade där varje kväll, men det blir aldrig att jag gör det. Tid har jag väl egentligen (finns väl få saker man har så gott om även då man anser att tiden knappt räcker till?), men då känns de där pengarna man kan spara inte lika lockande längre.

Känns som att jag hellre skulle skaffa ett extrajobb (har dock inga planer på det just nu) än att springa på Coop i tid och otid, även om jag tycker om Coop. Jag tycker att de har trevlig personal och ett bra utbud av grejer (även om jag ibland spottar och svär över saker jag saknar). Kvantum ger jag inte så mycket för, jag tycker att de är alldeles för dyra och sen så tycker jag inte att det är så bra stämning där. Ska jag handla kött så handlar jag helst på lill-Ica på Djupviken eftersom att de har bemannad chark och att det känns väldigt fräscht. Willys handlar jag inte på eftersom att jag alltid har fått stödhandla efteråt (de har aldrig crème fraîche eller grädde!).
Så, nu hoppas jag att ni i intresseklubben har antecknat  och att ni gör någonting vettigt med den informationen.

3 kommentarer:

life.love.baking sa...

Willys - håller med dig där. Man måste alltid på nån annan butik för vissa varor iaf ...

Men du, jag är ju inte gravid och har tur var inte cancer så då vettefan vad jag ska skriva om. De lockar inga läsare direkt när jag skriver om mina surdegsbröd eller förbannade tranbär som vägrar torka! HAHA. Äsch då, får väl se till att bli gravid då kanske... ;)

Malla sa...

vet du, jag ville på coop idag men övertalades av L att vi skulle ta willys (dom har billiga röda danska korvar där) och VET DU!! det fanns både CF och grädde! första gången :)

Malla sa...

Tack - det tyckte jag var bra tips! :)