Sidor

måndag 24 oktober 2011

Måndag

Tur att helgen har bjutit på mycket sömn då den här veckan kommer att bli den mest hektiska i år. Jag räknar med lite sömn och hoppas på effektiva dagar.

Daniels kusiner, som är 9 och 10 år, har sovit hos oss i helgen. Av deras fina föräldrar, och tillika några är världens bästa människor (det var hos dem vi hade vårat bröllop i somras), fick vi massa älgfärs, lite stekar och bäst av allt - grisbog och finfint sidfläsk från deras egna grisar. Vet ni hur mycket jag uppskattar sånt? Bra kött som man vet var det kommer ifrån och hur de har behandlats. Vi brukar även få ägg från deras höns och deras egenodlade grönsaker och rotfrukter. Himmelrike i matform, mina vänner.

Nu ska barnen hoppa i kläderna så att vi kan ta en promenad till dagis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en sån går jag vill bo på i framtiden. Där jag kan ha egna djur som man sen slaktar och vet precis hur de levt sina liv och vad de ätit.

Stressa inte för mycket nu bara!

//Susanne

Sandra och Lovis sa...

Jag kan också sitta barnvakt åt de uyngarna om man får sånt lyx efteråt!! =)