Sidor

tisdag 25 oktober 2011

Mjölk

Citronomelett var inte lika äckligt som jag trodde, men definitivt ingenting som jag kommer att göra igen. Enligt mig så innehåller den godaste omeletten ägg, grädde, vitpeppar, salt och rökt skinka och den serveras med crème fraîche och hackade tomater samt eventuellt lite finhackad rödlök.

Idag så fick jag lite ångest när jag insåg att det var den 25:e, vilket innebär att man många får någon form av lön, bidrag eller lån på sitt konto. Vi var helt utan mjölk och bröd, vilket inte fungerar sådär jättebra hemma hos oss. Väl på Coop så visade det sig att min ångest var obefogad eftersom att det inte vara mer folk än en vanlig tisdag vid 15-tiden. Yay!

Milo somnade i vanlig ordning i kundvagnen och själv höll jag på att köra över en tant då jag såg en röd Hummer cruisa runt på parkeringen. Det hör minsann inte till vanligheterna att se i den här stan!

Angående mjölk förresten...Hur många liter/vecka går det hemma hos er? Då jag växte upp så handlade min mamma MINST 10 liter varannan dag. Det är rätt mycket mjölk i min mening.

3 kommentarer:

EvilElin sa...

Men åh feta- och citronomelett som är så gott!
Hos oss går det typ 2- 3 lite mjölk i veckan och då är det mest Nova som dricker och resten används i matlagning...

Malla sa...

mamma köpte alltid "en tolva mjölk" alltså en hel förpackning men då var vi också 5 ungar hemma. Minns inte hur ofta hon köpte det dock men mycket mjölk gick det.
Här går det kanske...5 liter/vecka. Vet inte så noga, det är Leon som är den stora mjölkdrickaren.

Anonym sa...

Vi köper 4-6 L /vecka. Jag har vill helst ha för mycket än för lite. Om jag sen ser att någon håller på att gå ut så lagas det risgrynsgröt/mannagrynsgröt eller eventuellt lasagne med ostsås :)

4 gröna alltid, jag tycker gul smakar bättre så om jag tänkt mig mjölk under veckan blir det 2 gula till de gröna.

//Susanne