Sidor

tisdag 11 oktober 2011

Tisdag

Några timmars sömn och morgonmys med barnen fick mig på bättre humör. Ibland blir det bara så påtagligt och verkligt och det är jobbigt. Usch.

Något roligare då: Jag är förkyld. Igen. Kul, va? Jag har druckit varmt vatten med massor av citron och honung och det gör underverk för halsen, men huvudet spränger, näsan rinner och hostan har kommit tillbaka.
Jag verkar få världens sämsta immunförsvar då jag är gravid och det känns så onödigt. Att vara gravid i sig själv, i det stora hela, tycker jag är ganka otrevligt och det borde räcka.
Men å andra sidan så är en förkylning inte så mycket att gnälla över - det är ju övergående och gnäll ju inte speciellt konstruktivt och därför så leder det sällan någonstans.

Well, tillbaka till böckerna.

1 kommentar:

Malla sa...

HAH! där fick du till det - jag ÄR faktiskt svenskalärare, är jag lurad? Det är i alla fall tur för Sveriges framtid att jag valt bort läraryrket!

Men (för nu får man ju börja med "men" fast får man säga "man"?) det här med tidningarna - jag tror dom lyckas på det viset med att MÅNGA (inte alla) bara tror att när det sker så står det i tidningarna, aldrig annars. För jag tror många tror att det är så.

Nu blir det Jacob FLygande, får se hur det smakar.