Sidor

måndag 17 oktober 2011

Kuvertavgifter

Kuvertavgifter för fester av olika slag är ju som bekant för många väldigt vanligt och det måste man ju få välja att ha lika väl som man måste få välja att inte gå p.g.a. det, men på de fester jag har varit på så har det oftare varit regel än undantag att det har kostat mer än det har smakat. Maten och drycken kan omöjligtvis ha kostat ens i närheten av vad de har tagit ut avgift för. Det är ju så vansinnigt fräckt och ohyfsat att...jag vet inte vad, men what goes around comes around och den dagen ni påkörda av en lastbil, och till följd av det blir enbenta, så hoppas jag med hela mitt hjärta att ni förstår att det är karman som gör sig påmind.

4 kommentarer:

EvilElin sa...

Men åh, jag håller med. Vet du att jag vet några som tog kuvertavgift (en dyr sådan) och även skrev en önskelista, enbart pengar, i inbjudan(till ett och samma bröllop).
Girigt och pinsamt!

Erika sa...

Ha ha, måste erkänna att jag har tänkt precis samma tanke. Det är väl roligare om man tar den summan som man behöver för att fixa maten och att fler har råd att komma än att man använder pengarna som en handpenning till ett nytt kök :).

Magdalena sa...

Tack, det är skön känsla att skriva inlägg som andra tycker är inspirerande. Det är då man känner att man nått fram med sitt budskap.

Chorizo i rotfruktsoppa lät himla gott, så det ska jag testa till middag i veckan. Tack för det tipset :)

Magdalena sa...

Föressten, riktigt dåligt med såna kuvertavgifter. Det blir ju som pinsamt och girigt, precis som Elin skriver här ovanför!