Sidor

måndag 10 oktober 2011

Kaffe

Jag är uppvuxen i en familj där vi dricker starkt kaffe. Ibland jämför folk min ena lillebrors kaffe med olja och Daniels morfar tycker alltid saker som "Ja-a, häjn jär då kaffe för en karl, jajjamen, he jär då så säkert" då han dricker kaffe hos oss.

I min mening ska kaffe vara starkt och bland det äckligaste jag vet är spekaffe som ser ut som färgat vatten (som jag tycker att man blir bjuden på speciellt av de som kokar sitt kaffe).

Hemma hos oss serveras det bara Zoegas Mollbergs Blandning (dyrt och dumt, men gott). Jag har försökt att hitta kravmärkt och ekologiskt kaffe, men eftersom att jag inte har hittat något som smakar bra så forsätter jag dricka dumt dyrkaffe.

Hittelön utlovas till den som rekomenderar ett snällt, kravmärkt, ekologiskt och gott kaffe till mig.

2 kommentarer:

EvilElin sa...

Jag dricker också mitt kaffe starkt som tusan. Hatar blask!
Tyvärr har jag inget bra tips till dig, jag kör oftast på oekologiskt Löfbergs lila :)

Emmeli sa...

Kaffe ska vara starkt..
Det ska heller inte vara mjölk eller socker i..
Tyvärr vet jag inte av något kravmärkt starkt kaffe.:(