Sidor

fredag 7 oktober 2011

Jag har sorg!

Alltså, jag har tänkt på en sak...Hur kommer det sig att vissa "kopierar" andra människors bloggar in i minsta detalj? Moahaha, skämtar bara, Sandra! Vill ni läsa om och fundera över det så får ni göra det här.

Det jag tänkte dela med mig om idag är följande (ni som har tillgång till mina statusuppdateringar på Facebook kan titta bort om ni inte vill riskera att höra mitt gnäll igen):
Det med ett tungt hjärta jag kan meddela att min barnmorska (som jag kör enkomt till det fruktansvärda landet Norrfjärden för att besöka!!) ska sluta. Hon har fått en annan tjänst som innebär att hon inte kommer att arbeta som BM längre. Jag tycker verkligen om henne så otroligt mycket, vilket då även gör att jag såklart är glad för henne skull MEN NU MÅSTE JAG HITTA EN NY!
Med Milo gick jag hos häxan på Furunäset, men det finns inte en chans i världen att jag går dit igen. De flesta som har lämnat tips har lagt sin röst på BM på Cederkliniken, men det här med privatisering av vården...Ja, jag måste tänka på det.

Någon som har bra erfarenheter av hon på Piteå VC? Snälla, säg att hon är bra!

10 kommentarer:

Malla sa...

Nej, oh nej. Jag vill inte skriva mer, men jag tror inte du kommer trivas med henne, om det är samma som är kvar där. Vi kan mailas om du behöver veta mer, men vet aldrig vem som läser ;)

Sandra och Lovis sa...

Haha! Så påhittig du är! ;)

Fast ibland så vet man ju att vissa härmas medvetet fast inte erkänner det, förstår dock inte varför, för jag skulle då, precis som du säger, skämmas ögonen ur mig om jag låtsades som om jag kom på idén sjjälv!

Malin sa...

Alltså, hon jag hade på Piteå VC var fruktansvärd! Sedan flyttade jag lyckligtvis, och jag tror att den underbara barnmorskan jag hade sedan arbetar på just Cederkliniken nu.

Nadia sa...

Bm på Piteå VC, elisabeth (med dreads) är super! Dock inte den kortklippta damen.

Dock är läkaren där, Maria, den mest fantastiska av alla fantastiska! En läkare som henne skulle ALLA ha. Hon är magisk. Så magisk att jag var tvungen att tacka henne mitt på gatan och krama henne!

:)

life.love.baking sa...

Med ett glas vin eller TRE i kroppen så måste jag säga att jag gillar dig frida! Inte från början, men nu!
Och det är sant, vi har säkert tråkiga bloggar, haha. Eller ne, vi är ju perfekta, så dom är nog bra våra bloggar också, ;)

life.love.baking sa...

Och du, jag lider med. Inga barn här, men jag kan tänka mig att man vill ha em sk. BM man kan lite på och känna sig trygg med!

Malin sa...

Om Elisabeth med dreads jobbar där ångrar jag mig, henne kan du gå till! Men jag tror hon jobbar i Hortlax?

Frida sa...

Malin: Jag fick också höra att hon jobbar i Hortlax, men ska ringa på måndag bara för att dubbelkolla.

Å andra sidan så är det ju inte värre att köra till Hortlax än Norrfjärden så jag kan ju faktiskt leta mig dit i såna fall.

EvilElin sa...

Alltså jag var då jättenöjd med min på MVC i stan och det var den kortklippta!

malin sa...

Jag gick i Hortlax, båda de som jobbar där är underbara!!