Sidor

torsdag 15 september 2011

Alltså, varför skryta om att man inte ger sina barn socker då man trycker i dem både frukt och bröd?
Sen tycker jag inte att godis och frukt är precis samma sak, men om man utesluter det ena men inte det andra p.g.a. hyperaktivitet, karies och what not så kanske man ska tänka om.
Mina barn får äta socker. Ruben äter inte godis, men han har fått smaka ostbågar och han fikar.

Det jag vill ha sagt är att jag inte tror att man måste utesluta socker, men kom inte heller och skryt för om man ska skryta så ska det vara befogat.

4 kommentarer:

Emmeli sa...

Jag håller fullständigt med dig!

Allt i lagom mängd.

Fikar vi så får självklart våra barn också fika.
Jag ger inte dom ett rån bara för att det är socker i kakan.

Jag tror inte på förbud,lagom är bäst!

Dom dör nog inte av att äta en glass eller två en Onsdag!:)

Malla sa...

Så arg du låter :) är du arg?
Jag äter socker, mina ungar äter socker. Vi lever och vi mår bra.

Malla sa...

Ja de tycker jag med! (utropstecken) Hehe :)

Anonym sa...

Lagom är väl alltid bästa rättesnöret tycker jag.
Jag vet tex en som tog diskussion för att dagis serverat hennes unge läsk vid ett tillfälle, men hemma serveras det fika, godis, choklad, saft...hyckleri i mina ögon! Serverar man det ena kan dom äta det andra men för den sakens skull inte varje dag eller för mycket. Lagom helt enkelt =)