Sidor

torsdag 15 september 2011

Angående inlägget nedan:

Barn "behöver" inte socker i form av godis och fika och vill man inte att ens barn ska äta det så är det ju bara att se till att de inte gör det. Jag bryr mig inte vilket. MEN jag tycker att det är störigt då folk skryter om att barnen inte äter socker när de faktiskt gör det. I mängder. Och de som placerar sig själva på någon jävla piedestal i föräldraskap på grund av det och ser ner på föräldrar som låter sina barn äta godis och fika ibland är så fåniga att jag svimmar och kräks lite grann i min egen mun.


Slutligen så tycker jag att alla sockerhatande föräldrar borde ge sina barn broccoli istället för apelsin som c-vitaminkälla då det inte innehåller i nääääärheten av lika mycket socker, men dubbelt så mycket c-vitamin. Lycka till!

...eller just ja, det är ju inget problem eftersom att frukt inte innehåller socker...

3 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Som ATT jag håller med! =)

Ang. cykelkärran, jo, jag brukar också "vaddera" lite. Förra året då Lovis åkte själv hade hon en stor kudde som hon kunde luta sig mot om hon ville vila.
Hur gör du med cykelhjälmar då?

EvilElin sa...

Haha, jaa det är så sant!
Vi ger Nova både frukt och godis ibland.
Den dagen hon är stor nog att själv välja bort får hon göra det, men jag känner i alla fall inte att jag vill välja åt henne. Däremot försöker jag begränsa sockerintaget i den mån jag kan, alltså hemma på vardagar. Då äter hon oftast samma sak som mig och Tau (alltså varken frukt, godis eller kolhydrater)...

Anna-Panna sa...

Kan säga att Theo äter så gott som aldrig godis och chips/ostbågar har han nästan aldrig smakat förutom tacochipsen. Men han älskar och äter massor med frukt. Att han inte äter sånt är väl mest för att jag inte ser nån anledning till det. Han hinner nog när han blir stor nog att välja det själv. Men skulle nog aldrig säga att frukt Inte innehåller socker, såklart det gör. Men det känns iaf liiite bättre med en apelsin framför en geleråtta... ;) För mig iaf!