Sidor

onsdag 21 september 2011

Mittwoch

Idag var det Dannes tur att vara hemma med barnen så jag gick till biblioteket för att få någonting gjort. Och det fick jag. Jag har däremot en del att ta igen eftersom att jag inte hann göra någonting vare sig måndag eller tisdag och jag ska försöka komma ikapp innan helgen då Danne åker bort med jobbet och han kommer inte hem förrän nästa fredag.

Milos ögoninflammationer är betydligt bättre, men de får vara hemma veckan ut ändå eftersom att det är så smittsamt och jag vill givetvis inte att något annat barn ska få det. Ruben verkar däremot ha klarat sig, men jag väntar med att ropa hej.

Imorgon ska jag som sagt på specmödra och jag hoppas att de gör ett UL så att vi (förhoppningsvis) får veta att det faktiskt är en bäbis där inne och att han mår bra än så länge. 18-20 veckor är en lång tid att vänta på att få veta att allt är ok/inte ok.
Nu har jag lyckligtvis bara varit med om att allting har varit bra, men om det inte hade varit det så hade jag velat veta det tidigare. Och nu syftar jag inte på Down Syndrom och grejer utan att det faktiskt finns ett hjärta som slår där inne. Och nej, kroppen stöter inte alltid bort barnet av sig själv på en gång så kom inte och säg att det hade visat sig för det är det inte alls säkert att det hade.

Jag har däremot ingen som helst aning om vad besöket imorgon kommer att innebära och tror väl egentligen inte att de kommer att göra ett UL, men jag hoppas verkligen det. Och jag tycker att ni allt kan hoppas det med mig!

7 kommentarer:

Malla sa...

men absolut, då hoppas jag det med dig :)

Anonym sa...

Så du tror det är en kille där inne, såg minsann ett han i texten. :)

Håller tummar för UL, jag hade också gärna gjort tidigare när jag väntade Elina. Trode ju att hon var en gasig mage ibörjan.

//Susanne

Magdalena sa...

Man ska inte ta allt förgivet eller att det alltid är som "läroböckerna" säger.
Spännande med UL så jag hoppas med dig attdu får göra det och jag hoppas självklart att allt är bra också :)

Nadia sa...

Jag hoppas också dom gör det för din skull, så kan du andas ut lite sedan. :)

Men hittils så har du ju fått två hela och friska barn så nog tror jag att du har Gud på din sida. :)

Hoppas allt går bra!

Sandra och Lovis sa...

Håller tummarna för att ni ska få göra ett ul, annars kanske ni iaf kan få prova lyssna efter hjärtljud? Jag lyssnade hos en kompis redan i v.12-13 typ och det hördes hur bra som helst!
Stort lycka till, hoppas att det går bra iaf!

Har ni förresten funderat på om ni ska kolla könet eller inte? På rutinultraljudet då alltså! =)

Frida sa...

Susanne: Det är en kille där inne, är helt övertygad! :) Promenix ikväll om det är bra väder? Ringer sen och kollar läget! :)

Anonym sa...

Jupp gärna, igår gick jag i regnet. Det var nästan helt ok det med förutom att jag blev blöt om fötterna...

Jag är förresten också övertygad om pojke.

//Susanne