Sidor

torsdag 15 september 2011

Nu ska ni få veta något och ni som redan vet det ska få veta det igen!

Milo och Ruben ska få ett småsyskon! Jag är i v 11+0 nu och eftersom att det inte är någon hemlighet och eftersom att jag inte är skrockfull så skriver jag det här för allmän beskådning.

Idag var jag på inskrivning på MVC och jag gick till samma underbara barnmorska som under graviditeten med Ruben och allting såg bra ut. Jag hade bra HB-värde, bra blodsockervärde, bra blodtryck och en bra inskrivningsvikt.

Jag berättade för henne att jag inte vill gå upp i vikt speciellt mycket, om ens någonting alls (eftersom att jag har fått upp en del det senaste dryga året) och det tycker hon inte att jag behöver heller. Hon sa att så länge man inte är underviktig eller överviktig så kan man bortse från sin vikt så länge man inte bantar eller vräker i sig. Det låter vettigt!
Hon sa även att lightprodukter bara är skit och skräp och att det är någonting man ska välja bort oavsett vad rekomentationerna säger. Hon tycker däremot att man ska äta kolhydrater, även om man inte behöver överdriva, men att man gärna väljer bort ex. vitt bröd till förmån för fullkorn och så vidare.

Jag mår väldigt bra bortsett från att jag blir trött tidigt på kvällarna och att jag känner av ligamenten massor mer än vad jag gjorde med Milo och Ruben, men det känns inte speciellt konstigt med tanke på att det här är den tredje täta graviditeten.

Så, nu vet ni det. Kul, va?

13 kommentarer:

Anna-Panna sa...

I löööv it. Blir kul vi är så många nästa vår-vinter. Vi hinner ju vara hemma ett tag samtidigt och det kan vara trevligt ibland! ;)

Jennie och Norah sa...

Men vad är det jag läser!!
Stort grattis!! :)
Har du fått må bra?

Kram!

Malla sa...

Grattis Frida, så roligt! Och så skönt att du mår bra!
Grattis till övriga i familjen också såklart :)

EvilElin sa...

Åh vad kul, grattis!! :)

Emmeli sa...

Grattis!:)
Nästan så att det börjar rycka i mina äggstockar.Men bara nästan!:)

Erika sa...

Ett stort grattis till er Frida, jag är verkligen jätteglad för eran skull :). En stor kram från mig!

http://aakiree.blogg.se sa...

Men va kul! Grattis grattis! :)

Ewe sa...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis :D

Sandra och Lovis sa...

Jag har inte vetat hur officiellt eller o-officiellt det har varit, så jag har hållt det hemligt iaf!
Men nu vet man ju att man inte behöver hymla om det! =)
Stort grattis än en gång! =)
Håller med dig, jag har inte helelr varit skrockfull om att berätta för tidigt, däremot är det ju såklart roligast att få berätta själv ändå!

Och på tal om hjälm, så nej, Lovis har inte behövt ha hjälm när hon åkt i kärran, annat än om vi vet att vi ska åka efter en mer trafikerad väg, men oftast rör vi oss bara på cykelvägar.
Ser ingen skillnad på att ha dem utan hjälm i en cykelvagn än i en barnvagn.
Cyklar alltid sakta, för vill varken riskera att bilar inte hinner se ekipaget bakom mig (varesig ungarna har hjälm eller inte), men också för att jag vet att min cykels bromsar inte riktigt skulle orka med att bromsa upp i alltför höga farter med den vikten bak.

Jag använder den enbart som syskonvagn nu så då har de ju såklart inte heller hjälm.

Kicki sa...

Halkade in hit från Jennie´s blogg och fastnade, kul att läsa dina funderingar :)
och GRATTIS till dig!!

Catti sa...

Grattis! Vad roligt att höra! Hoppas att du mår bra. :-)

Magdalena sa...

Stort grattis :)

Anonym sa...

Men vad är det jag läser? Så kul med en liten bebis! Ser ju helt tydligt det har gått för länge sedan vi senast sågs..

//Susanne