Sidor

måndag 19 september 2011

Nu ska jag strax iväg till skolan för att skriva prov och lyssna på en grej . Min mamma hämtar barnen på dagis idag (eftersom att jag planerat dåligt och hon ändå var ledig och gärna gör det) så att de slipper vara där mer än 5 h (det är min absoluta smärtgräns, men jag är säker på att den hade varit en annan om jag inte hade haft en sån flexibel vardag som jag har).
Måste åka och handla mat ikväll, men jag är sjukt otaggad. Jag är inte sugen på någonting annat än sushi och det blir alldeles för dyrt att äta dagligen. Och sen är det väl inte världens nyttigaste heller. Dessutom så är det varken Milos eller Rubens favoritmat så det skulle göra dem väldigt hungriga och gnälliga.
Tror att jag ska ta fram köttfärs och göra några satser köttbullar, biffar och grejer som bara är att ta fram och steka på sen. Frågan är bara om affärerna här i Piteå har fått in något smör? Man kan ju absolut steka i olja, men det gifter sig inte så bra med vilt. Inte alls faktiskt.

3 kommentarer:

Erika sa...

Men sushi är väldigt mumsigt :)

Malla sa...

jag har lite smör hemma annars :)
Finns säkert på ica Ankaret.

Erika sa...

Oj vad gott det lät med sushi! Vi brukar göra hemmagjorda sushibitar och jag tycker nästan att det blir godare än på sushistället. Det blir då definitivt billigare :)