Sidor

torsdag 22 september 2011

Det är verkligen en bäbis i magen!

Ultraljudet gick bra och det visade sig en liten bäbis där inne! Jag har inte så stor koll på hur stora de är under vilken vecka så jag hade förväntat mig en liten klump med ett pickande hjärta, men det var ju en riktig bäbis! Visserligen i miniformat, men ändå.

De hade lite svårt att avgöra huruvida jag skulle medicineras eller inte, men bestämde sig för att inte göra det och som jag förstod det så berodde det främst på att Ruben inte var tillväxthämmad samt att man helst ska börja medicineras riktigt i början av graviditeten.
Men från och med nu ska jag till BM varannan vecka för att lämna urin och kolla blodtrycket och längre fram så ska jag börja gå varje vecka.

De vill i varje fall hålla lite extra koll på mig eftersom att jag inte följer regelboken då det kommer till havandeskapsförgiftningen. De sa att det inte alls är vanligt att inte få det första graviditeten, men att sedan få det den andra (om man inte byter partner, vilket jag inte gjort) och eftersom att det kom som en blixt från klar himmel. På några dagar gick det blodtrycket från 110/60 till 155/110 och att jag gick från att ha ingen (inte ens spår av) till att ha mycket äggvita i urinen, spattiga reflexer och synrubbningar.

Jag har däremot en stark känsla att jag kommer att slippa det den här gången och jag tror att det kommer att gå jättebra.

3 kommentarer:

Sandra och Lovis sa...

Vad skönt att se att det verkligen bodde en där inne! =)
Hoppas att du får må bättre den här gången, finns det något du kan göra för att undvika att det blir havandeskapsförgiftning nu, eller är det bara att hålla tummarna och låta ödet avgöra?

Nä, vi har inte kollat könet på varken Lovis eller Melle, jag gillar att gissa, fundera och spekulera istället, men jag vet ju inte hur det är att ta reda på könet, det har väl också sina fördelar, men skulle vi bli gravida en gång till så kommer vi inte att kolla könet då heller.

Malla sa...

härligt! :D

Magdalena sa...

Vad skönt att det gick bra och hoppas du får vara frisk nu tiden som är kvar :)