Sidor

torsdag 16 december 2010

Holy macaroni, vilket väder! Jag tycker att det är bra att det kommer snö, men det behöver ju inte driva så mycket. Man kan ju knappt vara ute! Dessutom tycker jag att det är dåligt av Piteå Kommun, som är placerat i Norrbotten (!!), att inte ha bättre resurser och större beredskap för att hålla undan snön från vägarna och parkeringarna.

Milos läkarbesök idag gick bra. Anledningen att vi gick dit var att han inte har mått så bra på morgnarna den senaste tiden. Det tydligaste har varit att hans händer har skakat massor då han har fört vällingflaskan mot munnen. I varje fall så konstaterade dom att hans kropp mest troligt bara inte hanterar lågt blodsocker speciellt bra. Läkaren föreslog att vi skulle ha exempelvis en kaka lättillgänglig på morgnarna, men det tyckte inte jag. Att lära mitt barn att äta skit det första han gör då han vaknar känns väl inte speciellt aktuellt. Däremot ska vi se till att han äter mat som håller en jämnare blodsockerkurva och hoppas att det hjälper. Om inte så får man ta det vidare därifrån.

Såhär i efterhand så förstår jag ju att det kan ha bidragit till att han har ätit på nätterna tills han var så pass gammal - han behövde det helt enkelt!

Vad tycker ni förresten om det rättstavningssystemet föreslog att jag skulle skriva istället för Norrbotten?



2 kommentarer:

Emmeli sa...

bra tips av läkaren.Eller så inte!

Blev egentligen ingen promenad för mig heller.
Vi trotsade stormen mitt på dagen och gick ut och åkte lite bob.Så lite motion blev det,men skulle nog behöva lite mer.:)

Alltså.Jag känner igen dig med!Och ditt namn klingar faktiskt rätt bekant.
Jag umgicks med Peter hm..Svedje någonting,Tobbe Johansson och Anton Wonkavara eller hur det nu stavas.:)
Ja,vad skulle man ha gjort utan killar?:)
Sedan umgicks jag typ en litet tag med en som hette Frida.Men jag kommer inte ihåg vad hon heter mer.Hon var iallafall mörk.:)

Men kring 10.00 låter super.Lucas älskar ju att sjunga så sångstunden brukar vi vara med på.:)

Caroline sa...

Ang snön: Ring och klaga på Pappa Jönsson, det är han som fixar vägarna you know! ;)

Ang kaka på morgonen: Hur tänker dom egentligen? Kul vana att lära sin unge med ens!

Ang att du är pung: Ska vi ses i jul ? ;)

PUSS