Sidor

måndag 13 december 2010

Kul snart på veckans ens; feber, huvudvärk, ont i öronen, snor i hjärnan och snor i sinne. Ska egentligen inte gnälla då jag väldigt sällan faktiskt är sjuk, men det känns så onödigt.
Ruben är också sjuk, men lika glad är han för det. Han är utan tvekan det gladaste barnet i mannaminne - glad och med massor av bus i blicken. Milo är visserligen också glad och busig, men han har alltid varit lite mer reserverad och svårcharmad.

Kolla, vad liten Ruben var när han föddes förresten!


Nu är han visserligen också liten, i alla fall om man ska tro BVC. Dom tycker att han är "för kort" och att man inte behöver "acceptera" det nu för tiden utan att om han inte "växer till sig" så kan han få tillväxthormoner om vi vill. Nej tack, men nej tack. Det roliga var att kort räknas man som, om man är kille/man, om man är under 175 cm. Förövrigt vore han inte "för kort" om han vore några centimeter längre, så någon pyssling är han inte. Bara inte tillräckligt normal.

3 kommentarer:

Jennie och Norah sa...

Ohh så liten..Hur mkt vägde han när han föddes?Kom han för tidigt eller hur vare nu?

Happ,då räknas Ante som liten.han är 174,5 cm.den där sista 0,5 centimetern är VÄLDIGT viktig =)

Jennie och Norah sa...

Det är samma som när man håller i en nyfödd.VARENDA gång säger man "Aldrig att Norah har varit såhär liten".Men visst har hon varit det,t.o.m mindre än vissa.Jag vet inte vad man har för tankesätt när dom är nyfödda.Tror man att dom är jättebebisar? =)
Sikken I-landsproblem :p

Emmeli sa...

Så liten han var!Hur stor var han?

Det där med tillväxthormoner tycker jag bara är svamligt!Vadå om man nu blir något kortare än 175,vad gör det ens?
Jag är bara 155,7 och jag mår ju inte direkt dåligt över det!Och jag skulle ju bli förvånad om mina barn blev jättelånga med tanke på att jag är så kort!:)

Ja.Nu är tänderna framme.Det enda jag oroar mig för är att han ska bita mig när han äter.Dom säger ju att det gör så grymt ont.Så jag hoppas verkligen inte att han får för sig det!:)