Sidor

onsdag 15 december 2010

Jag mår betydligt bättre idag än de senaste dagarna. Danne fick stanna hemma från jobbet igår...eller ja, faktum är att han gick till jobbet och sen fick komma hem igen efter en och en halv timme. Missade någon att det var tjugotusen grader kallt igår? Kändes lite dumt, men samtidigt fick han "skylla sig själv" som inte väckte mig för att kolla läget innan han gick.
Sen efter att barnen somnat var han världens snällaste och trotsade kylan för att köpa en burk med Ben & Jerry's och säsong fem av Desperate Housewives. Det kan ju inte vara någonting annat än läkande för både kropp och själ! Hmm, att ligga still i en soffa och trycka i sig massa socker är väl i och för sig inte bra för kroppen, men för själen gjorde det underverk!

Igår började jag förövrigt att läsa Anne Franks dagbok igen.



Jag har nog inte läst den sen jag gick på högstadiet. Och det var ju ett tag sen. Jag är en sån som gärna läser om böcker och ser om filmer som jag tycker om.
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda har jag exempelvis läst tre gånger på svenska, en gång på engelska och en gång på franska. Dessutom har jag sett filmen så många gånger att Danne, som varken talar eller förstår franska, snart kan dialogerna utantill. Det ni!

Inga kommentarer: