Sidor

tisdag 21 december 2010

Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli av med min förkylning. Varje gång jag skottar eller gör någonting annat som är ansträngande så hostar jag lungorna ur mig och sover med dunsockar (a.k.a. smurfskor), fleecebyxor och fleecejacka (huvan på) samtidigt som jag försöker att krypa under skinnet på Danne.
Det bästa vore förmodligen att inte anstränga mig, men det är jag uppenbarligen inte så duktig på.

Någonting annat som jag inte är så duktig på är att stå i kö. Igår då jag var på Coop så gick kön långsamt, långsamt. Farbrorn framför mig skulle i lugn och ro lägga tillbaka växeln i sin plånbok, trots att kassören hade hunnit blippa in alla min grejer och det var min tur att betala. Sen får man ju inte glömma att stå kvar för att småprata lite också. Vid såna tillfällen börjar det klia i kroppen på mig och jag vill bara gå därifrån. Och det gör jag ibland också, men igår behövde jag handla lite grejer inför jul och att gå dit idag eller imorgon känns inte aktuellt då det kommer att vara ännu mer folk och då blir jag folkskygg.

Inga kommentarer: